עובדות קלות לעיכול

הדפים המסודרים מתחת לדף זה עוסקים בשלל נושאים שבפריפריה של העיסוק העיקרי שלי – אנרגיה מתחדשת, וספציפית אנרגיית הרוח, ותחבורה נקייה, וספציפית אופניים חשמליים. ignorance is bliss כידוע, אז אני מקווה שתכירו דברים שעוד לא נחשפתם אליהם בחייכם ותוכלו לבחור לעשות מעשה בעקבותם.

* חשוב לומר בהקשר לתמונה למעלה (קישור) – אני ממש לא בעניין של “לחזור אחורנית” מבחינה טכנולוגית (ככה הם רוב הסביבתניקים אגב – רוצים להתקדם, פשוט באופן, נו, סביבתי 😉 ) – התמונה פשוט היתה מגניבה מדי בשביל לוותר עליה.

הדף הנוכחי עוסק בנושא תזונה, ובאופן ספציפי יותר בנושא תזונה צמחית ויתרונותיה/חסרונותיה.

ההיסטוריה הקצרה שלי עם הנושא החלה ב-2001, כשהכרתי בחורה צמחונית ממניעים אידיאולוגיים ובניסיונותי להכניס אותה למיטה ממניעים אידיאולוגיים גם כן החלטתי להיות צמחוני. הלקח הראשון שלי היה שזה ממש קל. הייתי צמחוני מאז ועד לפני כחצי שנה (מרץ 2012 לערך) כשאחי התאום הכיר לי את הוידאו של גארי יורופסקי. ראיתי אותו כבר פעם, אבל בפעם הזו ממש הקשבתי לבחור, עשיתי קצת חיפושים, והחלטתי שזה גם תואם את האידיאולוגיה שלי. האידיאולוגיה שלי פרוסה על גבי כל האתר הזה אז אין טעם לחזור עליה שוב. מה שכן אני רוצה לעשות בדף הזה זה להתייחס לנושאים בריאותיים. מכיוון שבריאותי כבר אינה מה שהיתה פעם (יש לי מלנומה גרורתית שאובחנה באזור יולי 2012) הנושא של תזונה חשוב לי אפילו יותר מפעם.

מכיוון שאני איש מדע במקצועי ומהותי, אנסה להכניס פה בנוסף להרצאות פופולאריות שתמיד חסרות במידע מלא, גם את הרפרנסים שמוסכרים בחלק מההרצאות ורפרנסים אחרים שאמצא מדי פעם. למעשה, למרות כל הכתוב למעלה אני עדיין מומחה לאנרגיית רוח ולאופניים חשמליים. לא לתזונה. אז קחו את הנושא בחשבון. הלקח העצוב של ימיינו הוא שאם אתם באמת רוצים לקבל החלטות שקולות בנושא תזונה, או בכל נושא אחר, עליכם לעשות את העבודה השחורה בעצמכם. אין לכם מה לסמוך על הפרסומות של חברות המזון השונות, ולצערינו אין לכם גם מספיק מה לסמוך על הממשלה אם אתם אמריקאים, ולגבי נושאים המשלבים תזונה, כלכלה וממשלה אני תוהה מה המצב שלנו בישראל בנושא.

רפרנסים – הרצאות/מאמרים, לפי סדר די אקראי


“ההרצאה הכי חשובה שתשמעו אי פעם – גארי יורופסקי”. כך קרא לזה מי שהעלה את זה ל-youtube. הרבה אמת בכינוי הזה. טבעוני זה הכי אחי. גארי עובר באופן שיטתי על כל הסיבות למה כדאי לכם להפסיק לאכול מזון מהחי. אם אתם רואים הרצאה אחת על טבעונות – תתחילו פה.

 

(אני מוסיף פה דברים מענינים מדי פעם)

2 Responses to עובדות קלות לעיכול

  1. היי מה עם הפלרה??

    החברה משוועים לעזרה בהפצת הזוועה

    http://www.meshanim.com

    Love & Rage
    RotemTW

  2. Anonymous says:

    One of the biggest problems with modern dairy products is that milk is pasteurized and homogenized. There is a grass roots revolution (on a local scale) across the U.S.A. that is finding loopholes in local laws so that people can enjoy the benefits of Certified Raw Milk. There is an entire Certified Raw Milk industry in Ireland. With our modern technology there is no reason that we cannot benefit from Certified Raw Milk.

Leave a Reply

Your email address will not be published.