השכרת אופניים חשמליים בתל אביב

השבוע כיתתתי רגליי (למעשה פדליי) לתחנת הרכבת “תל אביב מרכז סבידור”, בשביל לראות את הפלא הזה – תחנת השכרת אופניים חשמליים בישראל!

zoombike

קידם את פניי סטנד ועליו אופניים חשמליים עם גלגל מסתובב. זה הרי מדהים, שאחת השאלות הראשונות שעולות כשרואים את האופניים החשמליים הם “איך זה עובד?”, כשלכולנו יש בביתנו אינספור מנועים חשמליים שמסובבים כל דבר ממדחסים של מזגנים ומקררים, עד מאווררים ומכונות כביסה. אז zoombike סדרו לעצמם עמדת הדגמה שבטוח עוזרת מאוד לתהליך ההסבר הזה!
ישבתי לשיחה קצרה עם היזמים של zoombike, שמתפעלים את מערך ההשכרה הזה בחודשיים האחרונים. התרשמתי מאוד מהמקצועיות שלהם, וגם מחלק מהלקחים שהם למדו מאוד מהר דרך הלקוחות שלהם לגבי ההשלכות של התקן לאופניים חשמליים בישראל על חווית הרכיבה. למי שלא קרא את השתלשלות הדיונים לגבי התקן שישראל תאמץ עבור אופניים חשמליים שרשמתי פה בבלוג בשנים האחרונות אז משרד התחבורה אימץ את התקנות של האיחוד האירופאי (שאגב – עובדים כרגע על שינוי שלו) שמגבילות את המנוע ל-250 וואט, את המהירות ל-25 קמ”ש, ואוסרות על שימוש במצערת. וזה הסעיף הכי בעייתי. הרעיון הוא דוקא חיובי – אופניים חשמליים צריכים להיות כלי כלאיים – הרוכב ידווש, והמנוע יעזור. לא עוד קטנוע. אבל הבעיה – שאנשי zoombike למדו מאוד מהר – היא הבקר שמכניס את המנוע לפעולה בעקבות הדיווש. הבקרים הפשוטים, שהם גם הזולים יותר ולכן אלו שמוכנסים לקיטים שלא עולים 9000 ש”ח (כמו bionx למשל) נכנסים לפעולה עם כל דיווש קל שבקלים, ומכניסים את המנוע לפעולה מיידית. ובשביל שהרוכב יהיה מוכן הוא צריך להתכונן לזה. ומה שלמדו ב-zoombike הוא שהם צריכים לתת הדרכה מקצועית למשכירים כדי שיהיו מוכנים לכך ולא יופתעו כשהמנוע יכנס לפעולה. אם היה מצערת – כמו בתקנות האמריקאיות למשל – לא היתה בעיה, כי לרוכב היתה שליטה מלאה על הכלי. אז לי נשאר לקוות שמשרד התחבורה -ששוקל כרגע את ההכנסה של התקן האמריקאי לארץ במקביל לאירופאי- יעשה זאת במהירה, ושכל מוכרי האופניים החשמליים בארץ יעבירו לקוני ומשכירי האופניים החשמליים הדרכה מקצועית כמו זאת של zoombike!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to השכרת אופניים חשמליים בתל אביב

  1. מור ואבנר says:

    מומלץ בחום ! מחיר שווה לכל נפש, מהירות מעולה, בטרייה מחזיקה זמן רב ואיכות האופניים גבוהה. היה לנו יום כיף נהדר שכלל את כל רחבי תל אביב. השירות בתחנת ההשכרה היה אדיב מאוד (עם גיל וג’וליאן) וכמובן שנחזור שוב.

  2. lev-ari says:

    isracontact.com est destine aux francophone qui aime Israel et aux oles hadach.
    Nous sommes interesse a la promtion des energies solaire.
    il existe un petit clip sur le velo electrique
    http://isracontact.com/velo.html

  3. Andre says:

    Interesse par l e nergie solaire en israel?

Leave a Reply

Your email address will not be published.