The deamon haunted world – Science as a candle in the dark / Carl Sagan

לאחרונה התחלתי לקרוא מחדש את ספרו The demon haunted world של Carl Sagan, בעקבות שיחה נפלאה שהייתה לי בדרך חזרה מהמילואים עם תומר. השיחה נסבה על קיומו של אלוהים, משמעות החיים וכיוצא בזה. נזכרתי בשיחה בספרו של קארל סגאן, מכיון שהוא עוסק במשמעות ובצורך שבמדע, ובשיטה המדעית, בכל תחומי חיינו. הנה מספר ציטוטים נפלאים מהספר:

ציטוט המיוחס להיפוקרטיס –

“Men think epilepsy divine, merely because they do not understand it. But if they called everything divine which they do not understand, why, there would be no end to divine things.”

היום, אנו החכמנו אולי מעט ביחסנו לאפילפסיה, אך המשפט הזה נשאר נכון לגבי אוסף רחב של תופעות.

“It is morally as bad not to care whether a thing is is true or not, so long as it makes you fill good, as it is not to care how you got your money as long as you have got it.” Edmund Way Teale

ראו ערך גאידאמאק… הרי אם יתברר שכספו מגיע ממכירת נשק לטובת מלחמות אזרחים באפריקה – איך צריכים להרגיש תושבי שדרות, להם כסף זה כה עזר?
אבל גם כולנו כבר מזמן לא טלית שכולה תכלת. בחסות הקפיטליזם אנו מניחים לחברות להעביר מסך חוצץ בין המוצרים שהם מוכרים לנו לבין הדרך בה הייצור שלהם משפיע על איכות החיים של האדם ובעלי החיים באיזור המפעל המייצר אותם אי שם בצידו השני של כדור הארץ בדרך כלל. מי חושב שהילד שייצר לו את הנעליים בתנאים לא תנאים צריך להזיז לו? למוסר שלנו יש גבול, והוא נגמר מחוץ לטווח הראייה, או ברגע שהפרסומות עולות.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.