50 ק”מ במכה אחת!

טוב, אני מכריז רשמית שבדקתי את נתוני היצרן והם נמצאו נכונים!

ה-EVT 4000 שלי באמת מחזיק 50 ק”מ על טעינה אחת, ואפילו לא במצב economy, אלא במעין נסיעה משולבת – הקטע הראשון, מוויצמן – רחובות ל-air port city (קריית תעופה – איזה כיף לשבת על קפה (סויה!) ולראות מטוסים נוחתים ומשתקפים על הבנין ליד…) היה ב-50 קמ”ש , והקטע השני, דרך יהוד וחזרה לתל אביב. מהירות ממוצעת בקטע השני – 45 קמ”ש (economy מגביל ל-40 קמ”ש, כך שעברתי בין לבין, ההתחלה תמיד איטית ב-economy ואז מעבר ל-power וכיוון המצערת למהירות טיפה יותר מהירה).

הנה מסלול הנסיעה – בבוקר הלוך 28 ק”מ, וחזור כ-50 ק”מ!

מסלול ה-50

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

18 Responses to 50 ק”מ במכה אחת!

  1. געש says:

    עשיתי פעם נסיעת מבחן על ה-EVT, ואחרי כמה זמן יש לך הרגשה מטרידה, כאילו בכל רגע אתה הולך להיות מקורקע כי עומד להגמר לך החשמל (זה קרה לי לאחר כ-40 דקות של נסיעה).
    במיוחד אם אתה משתמש יותר מדי במצב power.

    חבל שהוא נגמר כל כך מהר.

  2. חנן says:

    זה מאוד פשוט. צריך לסוע, לפי קיבולת הסוללה. הכלי הזה מתאים למי שנוסע הלוך חזור 40 ק”מ, או עד פי שניים אם הוא רוצה להטעין בעבודה. למי שנוסע יותר – זה לא פתרון מתאים.
    לגבי ההרגשה, כן, זה ענין של הרגל. המד דלק של ה-EVT הוא ממש זיפת, סתם מד מתח, וצריך להכיר את ההתנהגות של הסוללה ולשים עין על המד קילומטר’ז. לא ממש אופטימאלי.

  3. JIK says:

    עדכון :
    ניתן להשיג לדגם הזה סוללות קלות יותר שמאריכות את הטווח עד 60

    אני אישית קניתי את הדגם החדש של אימקס ל70 ק”מ, לא בגלל הטווח , הקטן עם הסוללות החדשות היה מספיק לי , ואפילו הישנות. פשוט העדפתי כלי גדול יותר מסביבי.
    נכון אני פראנואיד , אבל כבן אדם שעל אופניים (קילומטראג’ חודשי של 250 ק”מ ) נפל ופגע בקרסול רציתי משהו יותר מסיבי (לחובבי הספורטיבי הקטן ביותר הנו ספורטיבי בטירוף ובלי פאוור דלוק )

  4. שי says:

    היי, אני כבר יומיים עם הevt החדש שלי (סוללה רגילה) ובינתיים ממש מבסוט, זה אכן מעולה לעיר והסוללה לא נגמרת מהר כפי שחשבתי, אני בכיף מסתובב בעיר וחוזר הביתה. גם ההטענה התגלתה כלא בעייתית – פשוט כבל מאריך שמשלשלים מהחלון… הבעיה היחידה היא שכשאני נוסע בשד’ רוקח למשל ואז פתאום כולם עוקפים אותי ההרגשה היא לא הכי בטוחה, אתה מרגיש כמו אופניים תכלס..שאתה הכי איטי על הכביש ומאוד פגיע, רציתי לשאול אותך חנן איך זה באמת לנסוע בכביש בין עירוני כמו שאתה עושה כל יום, זה לא מפחיד? לא מסוכן?

  5. חנן says:

    הי שי, קודם כל – אני לא נוסע כל יום לרחובות, רק פעם בשבוע או בשבועיים בממוצע. כשאני עושה טיול אח”כ לחברים באזור, או נשאר עד מאוחר.
    וכן, בתור רוכב אופנועים לשעבר (kawasaki gpx ליתר דיוק, לא מפלצת אבל עובר את ה-60 קמ”ש…) בפירוש, המהירות הנמוכה בכביש בין עירוני היא פגיעה. הכלי הזה בפרוש מתוכנן לעיר. ללא צל של ספק.
    ברוקח וכדומה כשכולם עוקפים אז ההרגשה זהה – פגיעה, ולכן אני נוסע באמצע הנתיב ב-55 קמ”ש שלי בלי להצטמק לצד, כדי שכולם יראו אותי ויעקפו בבטחון.
    זה אותה עצה לאופניים לעיתים דרך אגב – לא להיצמד לימין עד כדי נפילה, או סכנה שמישהו יפתח את הדלת, אלא לקחת מירווח ולהראות – כי זה הרבה יותר בטיחותי.

  6. JIK says:

    כמי שלמד לאחרונה נהיגה לדו גלגלי ,
    זו בדיוק ההוראה שנתן המורה , תפוס את מרכז הנתיב כמה שיותר מהר.
    (אגב ה EMAX110S שלי הגיע היום אני מחכה שיעבירו אותו במשרד הרישוי , בתקווה אנהג לפני סוף השבוע עליו )

    רק שאלה אחת , איך מבטחים אותו (לא החובה , אקומוטורס משלמים אותו ) , צד ג’ וכד’ ?
    ביליתי שעה בטלפון רק לקבל דחייות כגון : אם הוא לא במחירון של לוי יצחק אין אותו במחשב .. וכד’

  7. שי says:

    האמת אני לא ביטחתי צד ג’ – קשה לי לראות איזה נזק אני כבר יכול לעשות כשרוב הזמן אני נוסע על 40 קמש. לגבי מקיף לא בררתי – אני קושר ובונה על זה שגנבים לא ממש יתלהבו מלגנוב קטנוע חשמלי קטן שלא יספיק להם אפילו לברוח לכפר קאסם..

  8. JIK says:

    עברתי היום באקו , ( אני עובד 200 מ’ מאולם התצוגה)
    1. 1300 ביטוח חובה דרכם (זו הסיבה שהגעתי , חייבים צ’ק )
    2. 180 ש”ח עלות ביטוח צד ג’ גם כן דרכם.

    צד ב’ אף אחד לא יתן במחיר סביר (הגיוני , במחיר ביטוח אופנוע אני יכול לקנות כלי חדש עוד שנתיים )

    אני לא מוכן ליסוע בלי ביטוח צד ג’ , מספיק להיכנס בטעות בזקנה שירדה לכביש ויש לך הוצאות טיפול בה באלפי שקלים (פיליפינית , אחות סיעודית וכד’ )

    בייחוד לאור העובדה שגיליתי עכשיו שזה 180 ש”ח … מחיר קטן לשלם עבור שקט נפשי.

    ביטוח צד ג’ זה הדסבר ההגיוני לעשות מכיוון שלך תדע מתי תיכנס ברכב חונה או תפגע ברכוש של עובר אורח .

  9. JIK says:

    אגב לגבי ב “קושר ובונה …”

    שאלתי את החברה בנוסך , הם רושמים את המספרים הסידוריים של כל כלי שמגיע , אם יגנבו למישהו כלי ויודיעו להם הם כמובן יחכו לו בפינה (או במוסך בטיפול הראשון )

    אני בונה על זה שלגנב יהיה קשה להיפטר מהכלי , מי ירצה כלי שרק במוסך אחד יכולים לטפל בו
    והם גם יודעים מי הבעלים המקורי

    נ.ב. הכלי שלי היום במשרד הרישוי

  10. שי says:

    התבלבלת קצת לדעתי, צד ג’ זה רק על רכוש, אם אתה פוגע בזקנה יש לך ביטוח חובה שמכסה נזקי גוף. אני רוכב כבר 3 שנים על קטנועים הרבה יותר חזקים ומעולם לא פגעתי באף מראה, אז גם אם יקרה הלא סביר ואני בטעות אפגע באיזה רכב הנזק שיגרם לו לא יכול להיות גבוה מדי ב40 קמ”ש, אבל כאן זה באמת שאלה של לקחת סיכון, 180 ש”ח זה באמת לא הרבה אם אתה דואג ורוצה ראש שקט.

    כמו שאמרתי אני לא חושב שזה כלי אטרקטיבי לגנבים, אבל לך תדע.. האמת שיש בעיה לקשור כי אי אפשר לקשור לגלגל האחורי, ואני לא אוהב לקשור לגלגל קדמי כי קל מאוד לפרק אותו אז בינתיים אני קושר את הקדמי לקטנוע ואולי אני אקנה 2 שרשראות כך שאוכל לקשור את גוף הקטנוע עצמו.

  11. אודימ says:

    בקרוב גם אצלנו: וקטריקס.
    http://www.fullgaz.co.il/archive/aug-08/news/fg43664-vectrix-usa.php

    אגב, לפי נתוני משרד הרישוי, עלו לכביש בסה”כ 5 כלים של EVT בחצי הראשון של 2008. עדיין לא תפס (גם אותי לא – קניתי קטנוע בנזין בתקופה הזאת).
    http://www.fullgaz.co.il/archive/aug-08/news/fg43370-market-2008-1st-h.php

  12. JIK says:

    מאז כבר קיבלתי את הכלי שלי , 110 S ,
    הוא אדום גדול ונראה איטלקי (המעצב לפחות) אבל אני חייב לציין שהרבה זיהו שהוא חשמלי.

    רוב הגניבות הינן לחלפים או לשטחים ולכן כלי חשמלי לא נראה לי טוב להם (המקרה הראשון יש כולה ~10 על הכביש ולשני איך יתקנו ) .
    בכל מקרה הכלי שלי שוקל 191 ק”ג , אם ינסו להרים אותו אצפה לראות ביקרי רופא , קילה וכד’ 🙂

  13. חנן says:

    מזל טוב Jik!
    תן איזה חוות דעת, איך הכלי, טווח אמיתי, ומהירות אמיתית שעשית איתו.
    לא חשבתי על ענין הקשירה, אני קושר לגלגל הקדמי כל הזמן. הדבר היחידי שקרה לי עם הטוסטוס בהקשר הזה זה בערך חודש אחרי שקניתי אותו (כבר 2200 ק”מ ו-8 חודשים ברשותי) מישהו הפיל אותו ו/או פרץ לארגז וגנב את הקסדה שבאווילותי השארתי בפנים… אז אני נוסע מאז עם הנולן הישנה מימי ה-GPX העליזים שלי, ללא כל ריפוד ועם בד שאפילו נוטה להתפרק.

  14. שי says:

    מזל טוב, ספר באמת איך הכלי, כמה סוגר, כמה הטענה, האם הרכבת עליו? אתמול פעם ראשונה הרכבתי ידידה שלי לנסיעה לא קצרצרה, ולמרות שהיא רזה..די צפוף

    לי כבר בעבר פרצו את הארגז וגנבו קסדה, מאז אני לוקח איתי תמיד את הקסדה הביתה, ומשאיר את הארגז פתוח

  15. JIK says:

    או קי ,
    יש כבר 140 ק”מ על מד המרחק אז אפשר לחוות דעה.
    ראשית , חמוד, מישהו שמבין הסתכל על הצד הקידמי ואמר שגנבו את העיצוב מאופנוע דוקאטי (אל תשאלו את הדגם אני לא זוכר ).
    כלי גדול , יפה , נראה בנוי היטב, פלסטיקה נעה ומוצקה . המנוע אגב הנו מנוע של EVT.

    לעומת אלו שלכם (אני מניח ששלכם הינם ה E4000 ) הוא כבד יותר והתאוצה מעט יותר חלשה (ללא הטורבו אותו כוח סוס אך המשקל כפול ) אבל המומנטום והמסה נותנים נסיעה יותר חלקה ורגועה , התרגלתי לשייט ב 45 קמ”ש שהינה המהירות הטבעית של הכלי (עם הפעלת המנוע עד הסוף הוא ישייט ב 50 קמ”ש).
    כפתור הטורבו , יש כפתור שמפעיל טורבו ל 60 שניות , מאפשר תאוצה ראשונית גבוהה יותר (זינוק רמזור אם מאחורי ג’יפ מנייאק ) או בוסט בעלייה. אבל אם המהירות שלך מעל 45 הוא לא יורגש.

    אני (90 ק”ג ) + שרשרת (6 ק”ג ) וציוד בתא מתחת למושב מגיעים ל 50 קמ”ש. בדגם נסיעת המבחן שהוא ה 90S מגיעים ל 60 קמ”ש. (הסוללות שלו שוקלות 40 ק”ג פחות ). (על ה EVTהקטנים הגעתי כמעט ל 70 קמ”ש ).
    לא ממש אקוטי בעיר , היה נחמד להגיע ל60 מחוץ לעיר (נסעתי אתמול להוד השרון ) .
    נוחות – מאוד טובה , ישבתי על המושב למעלה משעה והיה נוח , יש מקום בשפע לרכוב וכשיהיה ארגז (אקו מביאים אותם השבוע ) יהיה לרכוב גם מקום להישען , ולי יהיה מקום למטען.

    אני נושא מתחת למושב את המטען , שרשרת וכבל מאריך , ויש תיק כלים זעיר , זה כל מה שהתא מתחת למושב יכול לשאת. אקו (לפי בקשה שלי ) מביאים לי ארגז גדול (45 ליטר , לאחר שהם חשבו שהאופנוע לא יכול לשאת כזה , בירור חוזר אצל היצרן הבהיר אחרת ) אבל מכייוון שהם לא עובדים עם יבואן שמביא כאלו , לא אקבל ארגז עם נורת אור בלימה, דיווח בהמשך לאחר שיתקינו לי אותו ).

    נסעתי טעון באקסטרה (מחשב וחבילה כבדים ) ולא היה שינוי בנוחות הנסיעה , מכיוון שהמשקל שלי איתו מגיעים ל 280 ק”ג אני משער שההפרש כבר לא משפיע.
    יציבות על הכביש טובה מאוד, רוח צד לא מזיזה (כנראה המשקל עם מרכז הבובד הנמוך )

    ישנו שיפור לעומת ה 4000E , יש 2 מדדים דיגיטליים אחד של וולטאג’ ואחד סרגל של כמות המטען בסוללות.בנוסף יש שעון קילומטראג’ מתאפס למדוד כמה נסעת מההטענה, מקל על תכנון החיים.

    עברתי כבר 60 ק”מ על הטענה ונשאר מטען נוסף .
    אני באמצע ניסוי של הטענה מלאה ואורך סוללה , עברתי 32 ק”מ ולהגיד את האמת הוא טוען שיש לו 80 % , :-ם , מן הסתם ייקח לי עד סוף השבוע לבדוק את זה מכייון שהקילומטראג’ היומי שלי נמוך יחסית.

    אגב החלישו את קול נורית האיתות , עכשיו היא ציפצוף חלוש מאוד. בקושי שומעים , אז היום הסיסמא של המנוע יותר שקט מנורית האיתות כבר לא נכונה. קול המנוע יותר באסי מהקול של המנוע ב E4000 אבל שקט באותה מידה (נסעתי ליד הים באמצע הלילה , נירוואנה ) .
    אור גבוה ואור נמוך לנסיעות לילה – נורות לד בעלות מפתח רחב יחסית (או שהכיסוי מעל הנורה מרחיב את מפתח התאורה) עושות את העבודה בנוחות.

    בטיחות :
    הבדל אחד נוסף הוא שמכייוון שהוא גדול ( ושלי גם אדום ובולט) לא מתעלמים ממך . נהגים שמים לב שאתה על הכביש, אני יודע שזה פחות ירוק להזיז את המסה המיותרת הזאת אבל מבחינתי כנהג חדש הבטיחות של הכלי מרשימה.
    אחיזת הכביש טובה יחסית וצפויה. עשיתי את טעות הנהיגה הרצינית ראשונה שלי , נכנסתי לפנייה ב 45 קמ”ש , ולמרות שנאלצתי לפתוח את הפנייה כמעט עד אי התנועה הכלי נתן הרגשה מאוד ברורה של בדיוק מה הוא יוכל לעשות. טווח הביטחון שלי היה ברור ויצאתי מזה. מזיע ומקלל אבל שלם. על כלי קטן מזה קרוב לוודאי שהייתי פוגע באי התנועה.

    בסך הכל אני מאוד מרוצה כרגע, טווח ומהירות מתאימים לי.

  16. JIK says:

    אגב בנוגע להרכבה אני עוד לא מרכיב , נהג חדש A1 , בעוד שבועיים אנסה להרכיב, אבל אני לא צופה הפתעות שם.

    שאלה נוספת : אני צריך סטיקר ישן של “אני שומר על תל אביב נקייה” . (היו היו פעם עם ציור של בתים וירוק )
    סריקה תתקבל בברכה , אני רוצה להוסיף לו “…אני מזהם את חדרה” עם 2 ארובות מעשנות .:-)

  17. JIK says:

    תגובה לאודים :
    מצטער אבל בלינק ששלחת מופיע פעמיים EVT ולכן הסך הכל הנו 27 ולא 6 כפי שציינת(אי וי טי ו EVT ).
    מהדגם הגדול הם מכרו 3 מהמישלוח הקודם , ומהמשלוח החדש היו הזמנות מראש של כ -10 . הגיעו 20 כלים.
    אני ראיתי על הכביש מספר כלים מה EVT והתדירות של כאלה הולכת וגדלה.

  18. JIK says:

    בנוגע לטווח גמרתי אתמול את הניסוי ,
    הטווח ע”פ אקו – 70 ק”מ
    על פי היצרן : 70 – 90 ק”מ עם רוכב במשקל 45 ק”ג במהירות 45 קמ”ש.

    אני (רוכב 90 ק”ג ) בנהיגה עירונית רגילה , רמזורים וכד’. ב 81 ק”מ נשברתי והטענתי.

    עדיין היו 2 פסים לבטרייה אבל לא רציתי להיתקע היום.

Leave a Reply

Your email address will not be published.