להתראות אודי

איזה יום. אני תקוע בבוסטון, וחברי חוזר בארון מהשבי. האם ידענו שהוא מת כל הזמן ורק קיווינו? אני לא יודע, אני מניח שאני קיוויתי כל הזמן שהוא באמת יחזור חי. איזה חיים מטורפים. שנתיים של המתנה. שנתיים של תקווה. נעלמים ברגע. אבל – לחלקנו החיים מתחילים עכשיו. אני חושב שההחלפה לא הייתה לחינם. הרווחנו חיים. חיים של משפחת רגב וגולדווסר שחזרו למסלולם. אלה היו שנתיים של מוות בשבילהם. שנתיים שנמחקו מהפרוטוקול. האם יהיה יותר טרור בגלל ההחלפה הנ”ל? האם זה יעודד חטיפות? מתי לעזאזל החטיפות הפסיקו בדיוק?? אני יושב פה, בערב, מול . Larry King  ושדרנים אחרים, שמכריזים על ההחלפה כעסקה מחורבנת. ברור שהיא מחורבנת! אבל זה לא אומר שהיא לא הייתה הכרחית. מה אתם מציעים? שנשאיר 2 משפחות מתות? כמו שאר משפחות החטופים שגורלם לא נודע? החיים ממשיכים מתי-שהוא, כי כבר יש יאוש מחדשות, וקבלה של המצב. קבלה של מוות באין ידיעה אחרת. אך הזמן עד אז הוא מוות לכל דבר. ואת זה הצלנו פה. החלפנו שני משפחות תמורת סמיר קונטאר וחבורתו. רוצח שפל. אם היה לנו חוק שמאפשר – גורלו היה מוות. אבל עובדת היותו חי, הצילה חיים נוספים. כן, יש את האפשרות – הסבירה לחלוטין – שהוא יתקוף שוב. אך אם לא הוא – מישהו אחר. ממש לא חסר לחיזבאללה ושאר המחבלים אנשים שישמחו לתקוף את האויב הציוני.


הנושא העיקרי בחדשות – נפט, וטרור.
כן, האמריקאים מבינים רק שפה אחת. כסף. אבל – כרגיל, הם הולכים מקצה לקצה. הכתבה העיקרית היום בחדשות – US airlines  מעבירים סדנא למספר טייסים שאמורה להדגיש חסכון בדלק – נשמע טוב, אך מדובר בחסכון מסוכן בדלק. שמטרתו כמובן לחסוך בעלויות – כרטיס טיסה מכסה ברובו – 70%~ – את עלות הדלק. כשמחיר הנפט עולה בטרוף, לא פלא שהם מנסים לחסוך. אז חברת US airlines  בעניין של ללחוץ על הטייסים לחסוך. אז הטייסים פרסמו מכתב בטלוויזיה, בו הם מדגישים את הסכנה הבטיחותית של לטוס על הקצה. לא פלא שהטלוויזיה עסקה בזה בטרוף. מה עוד? כל הפסקת פרסומות מלאה במילה אנרגיה. מלאה! Exon Mobil, BP, מפרסמים בטרוף את דאגתם לפתרונות – רכבים חשמליים, energy diversty – you name it! מסתבר – שהם בעסקי אנרגיה נקייה… כן… ברור. מקצה לקצה. לקצה.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to להתראות אודי

  1. אודימ says:

    זה בדיוק גם מה שאני חשבתי כשראיתי את אתמול את אחד האבות בחדשות.
    רק עכשיו, כשהם יודעים סופית מה עלה בגורל החטופים, הם יכולים באמת להתחיל להתאבל ולהמשיך בחייהם.

Comments are closed.