סיבוב על הווקטריקס – 4 שנים אחרי

בערך 4 שנים לאחר שהווקטריקס – vectrix – הגיע לישראל, קיבלתי שלשום הזדמנות לעשות עליו סיבוב. אני כידוע הייתי הבעלים הגאה של טוסטוס חשמלי – ה-EVT 4000 שחברת אקומוטורס ייבאה החל מ-2007 עד כ-2010 (אז נסעתי לפרו, וכשחזרתי כבר לא היה רלוונטי לצערי/שמחתי עקב גידול המשפחה). כלי שהתאים לצרכיי בתל אביב-רמת גן ולעיתים תל אביב רחובות, עם 55 קמ”ש מהירות מקסימאלית – וטווח של 50 ק”מ גג. בעונה זו, בה שי אגסי הגדול נוחל מפלה (אך למרות זאת אני מאמין שהמקום הטוב ישרוד, אם כי הם לבטח יעברו שינויים ארגוניים כאלה ואחרים), אנו שוב מקבלים תזכורת על עקב האכילס של כל הטכנולוגיה של הנעה חשמלית – והיא המצברים. הטווח של המצברים קטן לעומת משקלם או נפחם, הוא קטן יותר מאלף פעמים ביחס לבנזין אליו התרגלנו. אבל – לתחבורה חשמלית קלה זה מספיק. אופניים חשמליים הם הצלחה עצומה בעולם, וגם בישראל יותר ויותר. הטוסטוסים החשמליים לעומת זאת – לא בטוח. והנה, הווקטריקס הוא כלי שמותח עד סוף את ההגדרה של “תחבורה חשמלית אישית קלה” – הוא שוקל יותר מ-200 קילוגרם הרי! אבל למעשה, הוא מיועד לנסיעות של 30-50 ק”מ, אך עם האפשרות לסוע חלק ממהם על כביש מהיר במהירות של עד 100 קמ”ש. אורי הגיע אלי דרך האתר ומכיוון שהייתי בירושליים שלשום זכיתי לקבל ממנו קצת הסברים וסיבוב קצרצר על הכלי (הנה כמה תמונות):

אני אשמח אם כל בעלי הווקטריקס בארץ שמגיעים אל הדף הזה יתנו איזו הערה למטה – כמה אתם מרוצים מהכלי? מה הטווח האמיתי שאתם חווים? מה יש לכם להגיד על הכלי? אין פורום מסודר לטוסטוסים חשמליים, וקשה למצוא מידע כזה.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.