שעה לכדור – 2009

עוד שנה, עוד שעה. גם השנה כמו בפעם הקודמת, עזרתי לאיל ביגר ויוזמת האנרגיה הטובה עם מתקן הדיווש המטורף, שמשלב 4 צירים המסובבים 2 גנרטורים, ע”י כ-20 רוכבים, על מנת לייצר חשמל. שנה שעברה הפעלנו את האורות תווים של התזמורת. השנה לא היתה תזמורת – אבל היו אסף אבידן – אם לא הייתי מביט הייתי יכול להשבע שמישהו העלה באוב את ג’ניס ג’ופלין – והבאלקן ביט בוקס עם תומר יוסף הגדול, אז הדלקנו זרקור של 800 וואט רוב הזמן. זה נאה, אם כי אפשר לעשות הרבה יותר עם 20 רוכבים. אפשר עד 2000 וואט רציף. אך בשביל זה צריך גנראטור לכל זוג פדלים, ולא ציר משותף לכולם. עסק ידוע זה, שהשילוב במקרה הזה לא שווה לסכום חלקיו. לא רק שאין סינרגיה – יש איבודים בגלל חוסר התזמון בין הרוכבים, כך שאם רוכב אחד במערכת הזו מייצר 10 אמפר, 20 מייצרים 50 בממוצע, ולקראת הסוף כשלחצנו אותם לשבור את השיא של שנה שעברה (70 אמפר) הם הצליחו (75 אמפר!), אך עדיין – לא מדובר ב-200 כפי שאפשר לצפות. לא נורא, שאר האנרגיה יוצרה מביודיזל שיוצר בתורו משאריות שמנים ממסעדות – דלק מוסרי לכל הדעות.

נו, זוהי רק שעה, אך היא חיובית אני מניח, כל עוד נראה אותה כקטליזטור להמשך השינוי שאנו חווים, לעולם עם accountability גדול יותר, ולא כתרוץ להתחמק מאחריות. תרמתי כבר בשעת כדוה”א. אני – אני דיוושתי!

ואם אתם רוצים לדווש עוד – ולהנות מוידאו ארט משעשע – לכו לאזור האוזן השלישית, קינג ג’ורג’ פינת שדרות בן ציון, ותראו את האופניים הבאים. ישיבה על המושב סוגרת מעגל, ודיווש מייצר חשמל ומפעיל את הסרט במסך ה-LCD לפניכם. מזעזע ומצוין. לצפייה ללא פידול – לחצו כאן.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.