תחי האוטומציה!

מתי פעם אחרונה שיחקתם בלגו? אני – אתמול.


בניסוי שאני עושה במסגרת המסטר שלי בוויצמן, אני צריך למדוד את פרופיל הטמפרטורה לאורך תנור. מדובר בפעולה מונוטונית של הזזת מד טמפרטורה (צינור דק שבקצהו צמד תרמי – טרמוקפל) מספר ס”מ, המתנה שהמדידה תתיצב, וחזרה על הפעולה. ההמתנה היא כ-2 דקות. ואורך התנור 80 ס”מ. ואני צריך לחזור על זה עבור כל מיני תנאים – מהירות זרימה דרך התנור משתנה, והכיוון של גופי החימום של התנור משתנים. התוצאה היא ששבוע שעבר חצי מהשבוע הלך על הסיפור הזה. לכו תנסו אתם להספיק משהו ב-2 דקות שבין הזזה להזזה. זה לא שאי אפשר, זה פשוט שהראש במקום אחר.

אז החלטתי לנסות לעשות לעסק אוטומציה. על בסיס לגו NXT, שני מנועים עם שליטה זוויתית, אחד מזיז “פה” שתופס את מד הטמפרטורה, והשני מזיז אותו. לא מושלם, אבל עובד! הוידאו למטה נעשה בשעה מאוחרת אתמול, עם רעש בלתי פוסק (משאבות, משאבות) ובלי הרבה מידע שאני תורם, אבל אפשר לראות את הרובוטריק. צריך לשפר אותו, וכמובן שבדברים מהסוג הזה תמיד השאלה היא האם אני בסוף אשקיע יותר זמן בלבנות ולשכלל את הרובוט מאשר לעשות את העבודה לבד! מה שבטוח – יותר כיף לבנות את הרובוט!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to תחי האוטומציה!

  1. alonzo says:

    If you could put the camera on a pedestal and take a video of the robot moving the pole it would be cool too.

Leave a Reply

Your email address will not be published.