הגברה סולארית בפארק קריית ספר

בסוף שבוע האחרון ביצעתי הגברה ראשונה עם המערכת הסולארית! מארגני הארוע השנתי “בתים מבפנים” הזמינו את פעילי פארק קריית ספר להשתתף בארוע, ולהב – שהפיק את הסופ”ש הנ”ל – הזמין אותי לתת הגברה.

כך נראת העגלה בדרך לארוע –

וכך – בשטח, כשהרמקולים פרוסים (אפשר להרחיק עוד) –

וזו עמדת הדי-ג’י הסולארי

deadline זה דבר שימושי, ולכן בשבוע האחרון חיפשתי מערכת הגברה מתאימה. הרכבת רמקולים על עגלה בנויה מטילה את ההגבלות שלה, מבחינת גודל, ולכן חיפשתי רמקולים 12″. אבל קודם כל בררתי מה קיים, ומה צריך בשביל להגביר באופן סביר ארוע בחוץ של נאמר עד 300-200 איש. כולם כיוונו אותי לרמקולים מוגברים (מוניטורים), והמחירים שראיתי היו די גבוהים. אני עדיין לא יודע מה יהיה הביקוש להגברה סולארית, אז החלטתי בעצת חבר (של חבר) ללכת על מערכת יד שניה. זה יכול להיות רעיון טוב, אך אני די מיהרתי, ורכשתי ב-1100 ש”ח זוג רמקולים בריאים עם מגבר די חולה. די עשיתי את כל הטעויות האפשריות בבחינת המערכת. הקשבתי לה בפנים, בחדר מפוצץ ברמקולים, כשחיים (המוכר) משמיע לי אוסף שירים שהוא הכין מראש. כשחזרתי למועדון הטיסנים להרכיב את הרמקולים על העגלה, והקשבתי להם שוב, הגעתיע למסקנה שנדפקתי קצת. הם לא נשמעו באותה איכות שזכרתי. לכן, בשביל הארוע, החלטתי גם להלוות מערכת לגיבוי, מרעות סדאקה (תודה!).

הסופ”ש לעומת זאת היה מוצלח מאוד! ביום ששי המערכת הגבירה להקה של 5 נגנים, שנשמעה בכל רחבי הפארק. מדדתי את הצריכה תו”כ. 120 וואט היה מספר אופיני, כש-150 היה המקסימום שראיתי על הצג. תמיד זה מפתיע כמה מעט אנרגיה צריך כדי לעשות רעש. המערכת שלי יודעת לתת עד 350 וואט, ולהחזיק הופעה כזו במשך כ-5 שעות. בהופעה כל אחד מהלהקה השתמש במגבר שלו, והמערכת שהבאתי שמשה רק למקרופון. בעצם, בסוף היום הראשון, כשסוף סוף הפעלתי את המערכת שלי, די נרגעתי. מסתבר שהיא נשמעת סביר בחוץ, ולא כל כך זוועתי כמו שהרגשתי במועדון. יש עבודה על המגבר – ספריי חיבורים, אולי לפתוח ולנקות, אבל הוא נשמע סביר. הנה מיכל ברזל כהן, מסבירה על הפארק והמאבק של התושבים ב-13 שנים האחרונות, כשהיא עומדת מאחורי העגלה הסולארית, ומשני צידיה הרמקולים החדשים שלי. בצד שמאל עומד התנור שמש – אבל ביום שבת השמש לא ממש יצאה, כך שהוא סתם עמד כקישוט.

עוד תמונות מהארוע -בדף הפליקר שלי http://www.flickr.com/photos/hanan_levy/

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to הגברה סולארית בפארק קריית ספר

  1. joel says:

    unbelievable!! a 2.5K$ air mac with this? Steve Jobs should send someone to stop you!

  2. חנן says:

    תשמע יואל – העגלה והמערכת הסולארית שוות בערך כמו הלאפטופ!

  3. joel says:

    You know exactly what I meant

  4. הדר says:

    שלום לך שמי הדר ונהנתי לשמוע את סיפורך החלטה טובה לרכוש זוג רמקולים כל הכבוד .אני די ג’י וגם אני רכשתי רמקולים לא מוגברים רגלים 15 אינץ’ 500 וואט והמגבר שיש לי הוא איתי כבר כמה שנים והוא 200 וואט והוא נורא ישן אך איכותי . אותם קניתי רק יד שניה ונדפקתי קצת הרמקולים היו עם שופר שרוף והמגבר היה עם כפתור ווליום לא עובד אבל זה לא משנה כי תיקנתי ושיפרתי לבד את בציוד וגם אתה יכול אם תצתרך יעוץ לקניה חכמה תפנה אליי יש לי נסיון של כמה שנים .בכל אופן תתחדש ותהנה ורעיון לא בכלל מערכת הגברה סולארית כנראה שגם אני ארכוש לי לוחות סולריים כאלו

  5. חנן says:

    הי הדר –
    כנראה הייתי צריך לדבר איתך קודם!
    חנן

  6. הדר says:

    לא נורא שטויות אבל אם תרצה למכור את הרמקולים גם תדבר איתי

Leave a Reply

Your email address will not be published.