טוסטוס חשמלי

שבוע הבא אני מתחדש לי בטוסטוס חשמלי של אקומוטורס.

מדובר בדגם evt4000 , המגיע ל-50 קמ”ש עם טווח של כ-50 ק”מ.
הטוסטוס נראה כמו כל טוסטוס אחר, ולמרות delay קל בהעברת הכח לגלגלים עם סיבוב ידית הגז – משהו שאין לו שום סיבה ברכב חשמלי, חוץ מאלקטרוניקה לא אייי, הוא מתנהג כמו טוסטוס מעט חלש, אך שומר על כוחו גם עם נוסע נוסף. זו הסיבה העיקריות שאני עובר מאופניים חשמליות לטוסטוס – כדי שאוכל להרכיב את יערה. אם מטרה זו פחות חשובה, הרבה יותר הגיוני להמשיך עם אופניים חשמליות – יותר זול, יותר איטי (30 לעומת 50 קמ”ש) אך אפשר לעבור במעברי חציה כשרוצים לחתוך איזה רמזור. אני תמיד אומר שכשיהיו שבילי אופניים נורמליים בתל אביב אני יציית לחוקי התנועה על אופניים… עד אז בכל מקרה מתייחסים אליך על פי חוקי הג’ונגל.

כלכלית, הטוסטוס הזה הוא בחירה טובה – אם הוא אמין כפי שהבנתי מחיפושים שונים ברשת (הוא קיים בעולם מספר שנים ונמכר בארה”ב ואירופה). הנה חישוב פשוט עם השוואה ל-לkeeway :

 

עלות התחזוקה גם היא נמוכה יותר מטוסטוס רגיל, על פי היבואנים.
טווח זה ענין שצריך להתחשב בו. אבל לנסיעות היומיומיות בעיר – הוא מושלם. הנה נסיעה לדוגמא:

 

אז מה בכל זאת בעייתי? מקומות להטענה. וועד הבית אצלי עושה צרות…
חולדאי – קדימה, דאג לשקעים להטענת טוסטוסים חשמליים בתחנות הרכבת וכניסה לקניונים ותראה איך לאט לאט יהיה יותר קל לנשום בעיר הזאת!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to טוסטוס חשמלי

  1. יואל says:

    אני יודע שאני קטנוני אבל, הגרף ירוק-אדום שלך מתחיל ב-9, ויש בו עוד כמה אי דיוקים, קבל ביקורת:
    א. הייתי שמח אם הוא היה מתחיל ב-0, זה היה גורם לו להראות יותר טוב
    ב. למה 50 מתחיל ב-9? למה לא 5? יש היצע *ענק* של קטנועי 50 סמ”ק משומשים עקב חוק ה-125.
    ג. בשני המקרים יש ביטוח חובה של 2800 ש”ח *לשנה*. אני לא רואה את זה משתקף בגרף
    ד. בהנחה ואתה נוסע 800 ק”מ בחודש (40 ק”מ ביום), זה יוצא 10,000 ק”מ בשנה, הטיפולים ל-50 סמ”ק אמיתי יעלו 500-1000 ש”ח, בהתחשב במצב שלו, ותצרוך 40 ליטר בחודש שהם 250-200 ש”ח, סה”כ עלות חודשית 250-350 ש”ח
    במידה ואתה נוסע פחות, צריך להביא את זה גם בחשבון
    ה. צריך להביא בחשבון את ערך הכסף
    ו. צריך להביא בחשבון סחירות
    ח. הייתי שמח אם היית מביא בחשבון גם סופר-קאב, שעושה 1:40, האחזקה שלו כמעט 0 ועלותו 2000 ש”ח.

    צר לי שאחרי מקצה השיפורים שאני מציע, הגרף הירוק-אדום היפה שלך עלול להיראות קצת פחות ורוד, וזה נכון שלא הכל שחור בחיים, אבל לפעמים צריך לא להיות כחולים (blue), כדאי להירגע, לקחת כוס מים, וסתם להנות מכך שאנו אקולוגיים יותר, אז מה אם זה עדיין לא זול כמו שנדמה לנו?

Leave a Reply

Your email address will not be published.