תורת היחסות הפרטית

אתמול ב-19:30 התרסק לי האיגור. איגור, למי שלא מכיר, הוא תחליף זול אך גרוע, של matlab, ואני עובד איתו על כל אנליזת הניסויים שלי. התרסק. אין autosave, אז הלכו לי 3 שעות של עבודה. מכות על השולחן, צעקות וקללות. לא עברו 20 שניות ועלי, הפוסט-דוק שמנהל תכלס את המעבדה, נכנס לחדר לופת את בטנו וחזהו, כל פניו מזיעים. “אני לא יכול לנשום” , נאנק. לופת את בטנו. מתפתל. “הבטן שלי”. לקח לי כמה שניות להתעשת, ולהזמין אמבולנס.
אז עכשיו, אני משכתב את הקוד בשמחה יחסית. אני לא מאושפז עכשיו בקפלן עם דלקת בכיס המרה. הכל יחסי. או שאמרו את זה כבר?

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to תורת היחסות הפרטית

  1. טל says:

    אבל למה לא אוקטב? גם חינם, גם חופשי וגם המון אנשים משתמשים בזה והסינטקס מאוד דומה למטלב..

  2. GuySoft says:

    טל הוציא לי את המילים מהפה.
    באמת הרבה יותר כדאי לך להשתמש ב-octave. הוא עובד אפילו עם קבצי .m כמו במטלב (לרוב זה עובד). איגור הזה לפי מה שאני רואה משתמש בסטנדרט שלו.

    וד”א התגובה למעלה על הסקי זה ספאם, תעבור ל-akesmet 🙂

  3. חנן says:

    טוב, אני עבדתי גם עם אוקטב על כל מיני דברים (קוד תכנון של טורבינת רוח וכדומה), אבל אין לי פה ממש ברירה, כי חלק ענק של האנליזה מה-aerosol mass spectrimeter שאני עובד איתו נעשה באיגור, ואין לי שנה לתרגם את זה לשפה אחרת. איגור זה C עם כמה הקלות תכנותיות, וספריית פונקציות מרשימה. הוא פשוט פחות ידידותי למהנדס לעומת מטלב.
    וגיא – הבלוג הזה רץ על שרת עצמאי, מאיפה אני מוצא API key בשביל akesmet?

  4. לאון says:

    scilab גם לא רע בכלל. ובניגוד לאוקטב, יש לו ממשק גרפי…
    http://www.scilab.org/

Leave a Reply

Your email address will not be published.