מאווררי תקרה

לפני 5 שנים, כשנכנסתי לדירה הקטנה שלי ושל יערה בתל אביב (38 מ”ר) חיפשתי מאוורר תקרה יעיל. לבסוף קניתי מאוורר אמריקאי – וחיברתי אותו לתקרה יחד עם ממיר 220-110 וולט. גם עם ההפסדים של הממיר המאוורר היה יעיל יותר. לצערי, מאווררים מהסוג שקניתי אז לא מייבאים לארץ, אבל עכשיו שחמי בונה בית במדרשת בן גוריון וביקש עצה לגבי מאווררי תקרה עשיתי סקירה של המצב הקיים (שהיא מאוד שטחית כרגע) ואני אשים פה קישורים שמצאתי, עם כמה הערות שלי – ואעדכן בהמשך סביר להניח.

  • המלצות כלליות (הנה מקור אחד לדוגמא)
    • לוודא אפשרות לשנות את כיוון הסיבוב של המאוורר – זריקת אוויר כלפי מעלה בחורף (להורדת האוויר החם המצטבר בתקרה) וכלפי מטה בקיץ
    • מתג קיר או שלט – מה שמתאים לכם. לי היה שלט בבן יהודה – וזה היה נחמד מאוד. אם יש שלט אני ממליץ לבקש מתקן לתליית השלט על הקיר ליד מתג התאורה – כמו כל המזגנים.
    • באופן כללי פרופלור/מאוורר/טורבינת רוח יהיו שקטים יותר כשהם יסתובבו לאט יותר. כשיש יותר להבים – הפרופלור מסתובב לאט יותר (עבור אותו קוטר להבים). לכן אני ממליץ על יותר להבים באופן עקרוני – אך כמובן, תקשיבו למאוורר בחנות או אצל חבר ותחליטו בעצמכם.

איזה מוצרים קיימים בשוק? מתוך מבט אני רואה שטווח המחירים הוא 350-750 ש”ח עבור מאווררים בקטרים 40-54 אינץ. בחירת הגודל תלויה בחדר – ראו הקישור להמלצות למעלה. מעבר לזה אני רואה שאחריות של 10 שנים על המנוע היא אופיינית. לא ראיתי המלצות על הלהבים – אך באמת שאין סיבה שיקרה להם משהו, אלא אם כן אתם תתקינו את המאוורר בחוץ, ולזה אני לא מתייחס בדף הזה. ביקרתי בעבר בחנות של אלקטרוסטאר ביפו והתרשמתי מהרצינות, ההבנה והמבחר הרב שלהם. אז נדמה לי שהייתי הולך איתם. אבל אני לא רואה איזה יתרון מובהק לחברה א’ על פני ב’. אשמח לשמוע תגובות על כך. מתוך ההמלצות של קונים באתר zap יש גם תגובות חיוביות על מאווררי אלקטרו סטאר – אך גם על אחרים.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.