אפקט החממה

השבוע האחרון הושקע רובו ככולו בהכנת מצגת, ולימוד הנושא כתוקף מכך, על המאמר הראשון (קורס שנקרא great papers in environmental science) שבדק את ההשפעה שלהגדלת ריכוז ה-CO2 על הטמפרטורה בפני הקרקע. לבחור קוראים ארניוס,  Arrhenius, פרופסור שבדי לכימיה. אני אף פעם לא נכנסתי עמוק לנושא ההתחממות הגלובלית, מכיוון שבעיני יש מספיק סיבות להפסיק לשרוף פחם, נפט ומתאן/בוטאן בשביל לעשות חשמל ולהניע את עצמנו ממקום למקום. תמיד התחמקתי מהנושא הסופר מסובך הזה, עם מיליון ו-3 טענות הנגד. מה – לא מספיק לכם זיהום אוויר ותחלואה? לא מספיק לכם סופיות המשאב והתנודתיות של המחירים כל שני וחמישי? לא מספיק לכם מלחמות הנפט והכספים המטורפים שאנו משקיעים (גלובלית) לשמר גישה למשאב הממכר? טוב. אז השבוע הצלחתי להגיע למספיק הבנה כדי להצתרף למעגל המסכימים עם תאורית ההתחממות הגלובלית מעשה ידינו. יש כמה קישורים טובים שעזרו לי להבים את הענין, ואני אשמור אותם פה כרפרנס לעתיד:

RealClimate:

The CO2 problem in 6 easy steps

Climate feedbacks

Part I: A Saturated Gassy Argument

Part II: What Ångström didn’t know

הנה היסטוריה של גילוי התופעה, מפוריר, לארניוס ועד ימינו – The discovery of global warming

עוד אתר עם הסבר מקיף מאוד על כל התופעות הקשורות (ארוך מכל שאר הקישורים למעלה ביחד).

עכשיו כבר יש מספיק מידע כדי להפריך את הטענות שמועלות ב-junkscience למשל.

לגבי ארניוס, הבחור שהתחיל את כל הסיפור ב-1896:

האתר של Hans Erran מקיף ומבצע אליזות של התוצאות של ארניוס ביחס להיום. בכמה מקרים מדהים בדימיון, ובכה טעות על טעות שבמקרה יצאה נכונה. אין ספק שהמאמר היה פורץ דרך בהיקפו ובפידבקים שהוא הזכיר ולקח בחשבון.

לבסוף, קטע עם סאונד מחריד, הסברים לעיתים מונוטוניים אך סכ”ה מענינים – על למה הטענות שעולות בסרט The Great Global Warming Swindle אינן נכונות (תהילה, שקרים ופוטושופ).

ומאמר מקביל, שנותן תשובות ברורות לטענות שעולות בסרט.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to אפקט החממה

  1. Pingback: אוויר ערים צלול כיין» חנן נסע ירוק

Leave a Reply

Your email address will not be published.