Ezee conversion kit – ביקורת ראשונה בסדרה

טוב. התזמון הביא תחת ידי את הקיט של Ezee לפני הקיט של EcoRide. פתחתי בצד שמאל שרשור של עמודים בנושא האופניים החשמליים, ותחתיו יצטברו להם אט אט מבחני דרך רבים, שלי, מתורגמים מחו”ל או מיובאים ממקור אחר בארץ.

בקצרה – 9 מתוך 10 בסולם גלגלירוק. הקיט של Ezee הוא קיט קל וחזק, עם גימור מצוין, שכל שחסר לו הוא צג דלק אמיתי כמו ה-cycle analyst אך גם את זה היבואנים מביאים. המחיר – 5500 ש”ח, מחיר סביר מאוד לאופניים ברמה הזו, ולמעשה הוא יקר רק במעט מהמחיר בארה”ב או קנדה, כלומר ליבא את הקיט הזה יעלה לנו בערך כמו לקנות מהיצרן (ומי שימצא אחרת ב-ebay או כדומה – נא לשרשר פה או במבחן המלא). פרטי יבואני EzeeBikes בישראל:
מייל : clear.cycles@gmail.com
טלפון : 03.5422575 \ 0547631621
פקס : 03.5422575

למבחן המלא – כולל וידאו ותמונות וחישוב עלויות לק”מ על סמך עלות הסוללה!
העתיד הוא חשמלי. והוא דו גלגלי. לפחות בעיר!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

10 Responses to Ezee conversion kit – ביקורת ראשונה בסדרה

  1. רומן says:

    אני רוכב אופניים כל חיי. פעם היה מנוע חשמלי שנדבק לצמיג הגלגל (דינמו) וככל שאני זוכר זה היה זול. אומנם אין להשוות בין המנועים והטכנולוגיה של פעם להיום אבל אלוהים אדירים…המחיר בשמיים.
    זה לא זקונים אןפניים חשמליים…אתה קונה קיט. המחירים חייבים לרדת.

  2. חנן says:

    יכול להיות שאתה צודק. אבל השאלה למה אתה משווה את זה – עלות ק”מ נסיעה ברכב פרטי או טוסטוס נעה מ-1-2 ש”ח. אם אתה מחליף את הנסיעה היום יומית לעבודה, 10-30 ק”מ הלוך חזור, מרכב פרטי לאופניים חשמליים החסכון משמעותי. אתה תחזיר את עלות האופניים בפחות משנה.
    לגבי הקיט bikit שמורכב משני מנועים שנצמדים לגלגל – זה קיט נחמד, אין מה להשוות מבחינת הספקים ובלאי, ופעם אחרונה שראיתי הוא נמכר ב-2000 ש”ח בסקוטר סנטר בגבעתיים (כורזין 5) עם מצברי עופרת חומצה. כלומר עם ליתיום הוא יעלה 3000-4000 ש”ח, תלוי בקיבולת של המצבר.

  3. אורן says:

    וואו, יופי של מבחן! כל הכבוד על ההשקעה.
    הערונת: הלינק לאופניים של Kalkhoff שבור.
    ושאלה: דיברת על מהירות של 32 קמ”ש ללא דיווש. לאיזו מהירות אפשר להגיע עם דיווש? והאם באופניים חשמליים יחסי ההעברה של ההילוכים מכוונים כך שיהיה אפשר להגיע איתם למהירות גבוהה יותר בהשוואה לאופניים רגילים?

  4. אביב says:

    חנן, אני שמח לקרוא את הסקירה- ציפיתי לה.
    האם ידוע לך מה מחיר מטען 4 אמפר לקיט ezee ?
    בנוסף, האם יש לך הערכה מתי תכתוב סקירה על ecoride?
    מקווה לקרוא גם אותה, כדי שאוכל לבחור בין השניים.

    תודה על ההשקעה!

  5. חנן says:

    אורן – המנוע מגיע “על ריק” לכ-38 קמ”ש. כלומר עד 38 קמ”ש הוא יתן לך תרומה של עזרה, שהולכת ויורדת.
    אבל, מכיון שההילוכים הם רגילים, על האופניים האלה בכל מקרה, 32 קמ”ש זה המהירות המירבית (וגם זה בלחץ) שזה נח לדווש עם האופניים, על ההילוך הכי גבוה.
    זה נקודה חשובה, לא רציתי להאריך יותר מדי את הביקורת, אבל שווה להוסיף גג”ש לאופניים כאלה, או להחזיק את המצערת על 28 קמ”ש ולעבוד עם האופניים. מה שרצוי בלאו הכי.

  6. Clear Cycles says:

    לאביב –
    בשלב הנוכחי מטען ה 4 אמפר נמכר כחלק מהערכה, באותו המחיר.
    כך או כך, נוכל למכור גם בבודדת עפ”י המחירים של השוק המקוון,
    ללא “תוספת ישראלית” למחיר.

    לרומן –
    לעניין המחיר, אנחנו ניצטרף לחוות דעתו של חנן שהובעה כאן בפוסט, כאן בתגובתו ובביקורת המלאה ונוסיף כי בשנה אחת – מי שקונה בזול , קונה ביוקר, זהו התחשיב הכלכלי האמיתי (בלאי, זמן, הספק, טעינות ועוד ).
    מי שקנה בזול ישלם ביוקר במהלך השנה.

    לאורן –
    בהמשך לתגובתו האחרונה של חנן, הינך יכול להרכיב את המערכת על-גבי אופניים עם מספר הילוכים גדול יותר לפי בחירתך, דבר אשר יאפשר לך התנגדות גדולה יותר בהילוך האחרון – משמע מהירות מוגברת.

    clear.cycles@gmail.com

  7. אחלה מבחן דרכים,כל כך הרבה פרמטרים שנבחנו ,ממש יפה.
    לגבי המנוע הקדמי ,כמה השפעה יש על ההיגוי ?
    האם מנוע חזק יותר נניח 500W היה משנה את נתוני הנסיעה?
    לגבי המחיר,אני קניתי מנוע HUB 500W עם סוללת ליתיום 48V10HA במחיר של 615$ כולל המשלוח…ואני יודע שאפשר גם להוריד אותם יותר במחיר.הדגם הוא סיני ואני לא יודע אם אפשר להשוות אותו לדגם שעשו לו פה מבחן

    בעז

  8. חנן says:

    המנוע שוקל כ-3.5 קילו, כך שאין השפעה מורגשת. באופניים שלי (האישיים – bl36) המנוע הוא ללא גיר ולכן שוקל בערך 7 קילו, ואז יש ועוד איך הרגשה כבדה בהיגוי.
    מנוע 500 וואט היה נותן מהירות גבוה יותר וכח חזק יותר. אני חושב שלרוב האנשים בתל אביב זה לא יהיה הכרחי. למי שגר בחיפה או ירושלים לעומת זאת יש הרבה מה להרוויח מ-500 וואט.
    לצערי המחוקק בארץ רוצה להגביל את ההספק ב-250 וואט.
    צריך להבדיל בין הגבלה על מהירות להגבלה על הספק. אין לי בעיה להגביל מהירות במשהו סביר, כמו התקן האמריקאי-קנדי-יפני 32 קמ”ש, אבל ההספק הנמוך – 250 וואט – ימנע ממי שחי בערים הרריות להנות באופן מלא מאופניים חשמליים. זה לא שלא תהיה תרומה, גם ב-250 וואט, אבל אין שום סכנה בלהתקין מנוע 500 או אפילו 750 כמו שכבר יש על חלק ניכר מהסקוטרים בארץ אם מגבילים את המהירות ל-32 קמ”ש.
    אני מפציר בכולם לשלוח מיל לשר התחבורה ולהפציר בו לקבל את התקנות האמריקאיות שמאפשרות הספקים גבוהים יותר. אחרת יש פה הפליה ירושלמית וחיפאית ברורה.
    yiskatz@knesset.gov.il , או/ו פניה לאגף הרכב בטופס המקוון פה
    http://www.mot.gov.il/wps/portal/HOME/ApplicationFrom

  9. רוני says:

    הי חנן,
    שמעת על האופניים החשמליים של DNA BIKES? הם מציעים אופניים קלים מאד, 12 קילו, עם מנוע של 100 ווט, ב-4300 שח. אני זקוקה לאופניים לנסיעות בתוך תל אביב (כלומר אין כמעט עליות) – לא יותר מעשרה קילומטר לכל צד. האם היית ממליץ על זה או שהמנוע חלש מדי? ואם לא אלה, מה הקיט הקל ביותר שאתה יכול להמליץ עליו? (להרכבה על אופני הרים).
    תודה רבה,
    רוני

  10. חנן says:

    שמעתי ונסעתי עליהם בתערוכת אופניים האחרונה.
    אני לא הייתי קורא לזה אופניים חשמליים, הם פשוט חלשים מדי. אם זה באמת 100 וואט זה לא יעבור את ה-15 קמ”ש. אם זה עושה יותר מזה זה כנראה מנוע גדול מ-100 וואט.
    איך שלא יהיה, אני אשמח לעשות נסיעת מבחן מלאה, אך זה נראה לי קטגוריה אחרת מהאופניים החשמליים שאני כותב עליהם פה – זה פשוט חלש ואיטי מדי בשביל להיות שימושי לי.
    אני רואה אנשים נוסעים על זה בעיר, וזה נהדר, כי כפי שכבר שנו חכמינו (או חכמיהם) לעשות את הדרך הקבועה במהירות איטית מגלה עולם שלם חדש וזו סגולה לאריכות ימים ושלווה.
    אני מניח שהקיט 250 וואט של אקורייד הוא הקיט הכי קל שאני ממליץ עליו כרגע, אם כי המשקל לא שונה מהותית ממנועי 350 וואט, אולי קילו הפרש.

Leave a Reply

Your email address will not be published.