רשמיי מאילת-אילות 2011 – חלק 1

עוד שנה, עוד כנס. מאז 2007 נועם אילן, דורית בנט וראש מועצת אילות אודי גת יוזמים ויוצרים את כנס האנרגיות המתחדשות באילת. כנס מרשים, המשלב מפגש על שנתי עם כל מקבלי ההחלטות בתחום האנרגיות המתחדשות וההתיעלות האנרגטית, עם ראשי התעשיה והמשק, ועם הסטארטאפים החדשים שמחפשים מימון. ואפילו הקואופרטיב לאנרגיות מתחדשות היה שם ודיבר! בשבילי, הכנס הזה סיכם את שנת השבתון הראשונה שלי, שנה שהתחילה מעט אחרי הכנס הקודם (בו ניהלתי פאנל בנושא מדידות רוח), עת טסתי לי לארה”ב בואכה פרו.
IMAG0242אז יש הרבה מה לומר, ואני אנסה לומר זאת בכמה פוסטים השבוע. אבל נתחיל במשהו מעניין, שגם קשור לעוד ארוע שנערך בצמוד לכנס השנה, בפעם הראשונה – כנס הנוער הבינלאומי לאנרגיות מתחדשות! כנס הנוער בעצם היה תחרות בזק של המצאה חדשה בתחום אגירת האנרגיה. הילדים (תלמידי כיתות י”ב, כ-30 סכ”ה, מתוכם 12 מחו”ל) קיבלו 10 שעות הפרוסות על פני יומיים וחצי עם סיורים בין לבין, לחשוב על רעיון חדש סביב אחד ממספר נושאים (אליו הופנו מראש, מבעוד מועד) – אגירת קרח, אגירה שאובה, ביומאסה, אגירה כימית, קבלים, גלגלי תנופה ובריכות מלח. היה מעניין וכיף מאוד גדול לעבוד עם הילדים! 10 שעות זה כמובן לא מספיק בשביל לפתוח סטארטאפ, אבל בשביל זה יש לילדים האלה גם 10 שנים… אז – במהלך הכנס, אחת ההרצאות היתה של ראש עיריית אוסטין לשעבר (Austin Texas), שמשמש עכשיו כיושב הראש של חברת החשמל באוסטין טקסס, מר Will Wynn– והיא היתה מדהימה. הרוח באזור חוות הרוח בסביבת העיר נושבת בעיקר בלילה. אבל צריכת החשמל בעיקר ביום – קרור הבתים, המשרדים והמפעלים בעיקר! (נשמע מוכר?!) הפתרון – מבנה שמתפקד כקובית קרח ענקית! אגירת קרח מטורפת! ואנשים מצטלמים ליד זה בשביל החתונה!
ויין החייה את ה-down town שלו משנת 2000, והשתמש באנרגיית רוח ואגירה תרמית באופן מדהים, שאנחנו כל כך צריכים לאמץ שזה עצוב… איפה רון חולדאי ואיפה הבחור הזה…

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.