אוהלים וטורבינות רוח

אמנם זה שבוע של אוהלים, אבל גם משהו אחר קרה השבוע – הותקנה לה טורבינת רוח על ידי סטודנטים בטכניון!!! כן, סימני הקריאה אינם ממש במקום כשתראו איפה היא הותקנה, אך בכל זאת, בתור מישהו שניסה פעם להקים טורבינת רוח בטכניון, והיא עדיין מעלה אבק במעבדה בהנדסה אזרחית, הייתי מאוד שמח לראות פרויקט של מהנדסים ללא גבולות, בו נועם, אלעד וישי מ-COMET-ME לימדו ועזרו לסטודנטים לבנות טורבינת Hugh Piggot לתפארת, שהוקמה – אם כי לזמן קצר – מול הקפיטריה בבנין הנדסה אזרחית. אני בזמנו ניסיתי להאבק בבירוקרטיה הטכניונית ולהקים טורבינה על הבנין של הנדסה חקלאית, אך לא הערכתי נכון את סיכויי ההצלחה שלי כפי שנאמר. נו – היה כיף לראות. אז הנה – כמה תמונות במצגת פה למטה:

ועכשיו לטורבינה אחרת לחלוטין – אני עובד עם עדיטל אלה על תכנון טורבינה קטנה לפרויקט מאוד מגניב של עמוד תאורה מבוסס אוסף שבשבות רוח, מעין שילוב בין עמוד תאורה ופסל סביבתי, שיהיה יפיפה. אז איך בודקים טורבינת רוח עם קוטר של 30 ס”מ, כשאתה חי בתל אביב והרוחות אינם מספיק חזקות? הנה – זה שיטה אחת (ותודה לאביתר על הרעיון)

וכמובן, אי אפשר לא היה לקחת חלק בפסטיבל החברתי המדהים שסובב סביב המאבק החשוב הזה (אם כי הקצת מעורפל במטרותיו – אבל נדמה שהם עובדים על זה), ויצא לי להשאיל הרבה ציוד הגברה ומצברים עם ממירים מהמחסן של סולאריקה שנמצא אצלי בחצר, בין השאר עבור הקרנה של הסרט הזה בשדרות רוטשילד שבוע שעבר (הוא מומלץ, אם כי אני הוא שוגה בכמה וכמה הערות לגבי אנרגיה מתחדשת. הוא מומלץ בעיקר בתור wake up call ודי הרבה מידע רלוונטי שהוא מעביר. אני לא ממש מסכים עם הצעדים הבאים שהוא מציע)  ואתמול יצא לי לישון בחיפה, אז פגשתי במאהל בכרמל את החברה של הבריגדת הדליים – ניטור אוויר אזרחי! אני אהבתי. בגלל עברי במעבדת ארוסולים במכון וויצמן אני אנסה לעזור להם ליצור מד חלקיקים זול, ולא בעלות של 4000$. אולי נוסיף הסברי do it yourself לאתר בידיים… הנה סרט על מה זה ה-bucket brigade, או בשמה העברי – עמותת קס”מ:

ולסיום תזכורת, של תמונה שלקח חבר טוב עליו השלום אודי גולדווסר של הטורבינה שאני בניתי עם עוד 18 סטודנטים בטכניון לפני אי אלו שנים (הוא גם צבע את קצות הלהב באדום אגב). אודי נחטף ע”י החיזבאלה בגבול לבנון ב-12 ליולי 2006, ורק כעבור כמה שנים התגלה שהוא נרצח על ידם כבר במהלך החטיפה.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.