סוף שבוע בבוסטון – שרותים “אקולוגיים”

בבוסטון נסעתי ישירות ל-Boston common, שהוא פארק בלב ליבה של בוסטון, בעצם המקום בו רעו עיזים, ערכו כנסים, ותלו מכשפות במאה ה-17 עת הוא הוקם (בוסטון נוסדה ב-1634). טוב, האמת שעצרתי בחנות של apple כי הייתי חיב לבדוק את ה-iphone 3g החדש. מדליק מאוד. ברגע שאיזה ספק סלולרי יביא אותו לארץ אני קופץ (או, כשמישהו יפרוץ אותו…).
בפארק התקיים איזשהוא ארוע גדול, וכמו כל ארוע, היתה שורה של שרותי הופעות כאלה, הנוזל הכחול הסטנדרטי, בתוך קופסת הפלסטיק הרגילה. ההבדל היה, שלמישהו היה מאוד חשוב לציין שאלה שרותים ירוקים.

הנה הכיתוב בהגדלה –

certified green? על מה בדיוק? החרא נכנס לנוזל כחול, אפילו אם הוא מיוצר בצורה נקייה יותר, עדיין לא יהיה פה קומפוסטציה. אז אולי הם עושים עם זה מתאן אח”כ? כלומר דואגים שלא יהיה מגע עם חמצן, ואח”כ יכניסו לתא אטום וישאבו את המתאן הנוצר? קשה לי להאמין. בעצם, נראה לי די שטוטי כל השיטה. ידוע כבר זמן רב ששרותי קומפוסט הם הפתרון מספר אחד לטיםול בפסולת אנושית. ספר נפלא של ג’וזף ג’נקינס, שגם תורגם לעברית, לימד אותי הרבה – ואף חייתי עם שרותי קומפוסט במשל שנה בפרדס חנה.
למעשה, כבר יצא לי לראות חברה ישראלים שמספקים שרותי קומפוסט ניידים לפסטיבלים (בבומבמלה האחרון). קומפוסט זה כזה שיטה פשוטה, נקייה ויעילה. הרי פה כל מה שהמשתמש צריך לעשות זה לפזר נסורת! לא להוביל את הערימה למקום הקימפוסט או שום דבר אחר. לכן, שרותי קומפוסט בארועים זה אחד הדרכים הטובות לדעתי להחדיר למודעות את השיטה הפשוטה, והחסכונית במים, של טיפול בהפרשות אנושיות. מעגל סגור, מינימום אנרגיה, מינימום השקעה… טיפול ביולוגי. אולי צריך למכור את זה תחת פתרון ביו-טכנולוגי? אז זה בטוח יתפוס!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to סוף שבוע בבוסטון – שרותים “אקולוגיים”

  1. yigal zur says:

    חנן

    במסגרת הלא שייך וכן שייך
    האם ישנם עוד רעיונות בכלל שאתה מכיר לתנועה בסגנון של האופניים החשמליות, האופניים עם הפלטה הסולארית שנסעת איתם
    מחפש רעיונות מתחום מים, אוויר וכו’
    בעיקר סביב רעיונות שפותחו
    מסעות שנעשו
    אודה אם תוכל להפנות אותי לאתרים רלננטיים אם יש לך ב-בוק מארק

  2. חנן says:

    הי יגאל,

    אני לא בטוח שאני מבין בדיוק לאן אתה חותר,
    אם אתה מחפש כלי תחבורה “אקולוגיים”, או מסעות שנעשו עם כאלה, אז חוץ ממסע שמישהו בארה”ב כבר עשה עם אופניים חשמליים ב-2000, ומסעות אופניים כמובן, אני לא מכיר משהו בסגנון.

    חנן.

Leave a Reply

Your email address will not be published.