ל”ג בעומר – חג זיהום אוויר שמח!

אני אוהב לשרוף דברים כמו כל אחד אחר. זה פשוט כיף להביט על הלהבות. אבל כשכולנו עושים את זה ביחד – טוב, כולכם מכירים את האפקט. אנחנו עושים את זה כל שנה, וכתבה שקראתי במעריב עכשיו הזכירה לי את המדידות שעשיתי כשחקרתי לתואר שני במכון וויצמן. המדידות היו עם מכשיר סופר מתוחכם בשם AMS (למי שחייב – aerosol mass spectrometer) והוא מודד חלקיקים נשימתיים. מה שחשוב בגרף הזה זה לא המספרים בסקאלות בצד ימין ושמאל – אלא היחס בין יום רגיל לליל ל”ג בעומר.

lagBaomer2009_editedאני לא מציע לבטל את ל”ג בעומר. פשוט כי אני לא רואה לזה סיכוי. אבל שווה להזהר. אז באיזה גודל ארוסולים מדובר? ככל שהארוסולים קטנים יותר הם יותר מסוכנים. פשוט – האף שלנו והתעלות נשימה וכו’ כבר לא מסננים אותם, והם מגיעים לראות וסותמים אותם לאט לאט. הגרפים האלה הם שני מכשירים שונים שמראים אותו דבר – שהגודל האופייני של הארוסולים הוא 100-400 ננומטר. קטן וקטלני.

lagBaomer2009_sizeDistributions_2

lagBaomer2009_sizeDistributionsאז שלפו את מסכות האב”כ – ל”ג בעומר מגיע!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.