טיול האופניים החשמלי-סולרי הראשון בישראל!!!

למרות הכותרת המפוצצת, מדובר תכלס ברעיון שהתחיל מיערה, להמיר טיול להודו בטיול אופניים בארץ. מכיוון שיערה רוכבת די חלשה, היא הציע לקחת את האופניים החשמליות שלה לתגבור, מה שגרר מחשבה מיידית על נגרר סולרי, רעיון שחבר כבר הציע לי לפני זמן מה.

אז הנה , מחר אנו מתחילים לרכב מאילת (שמש בגב) עד ים המלח, או צפונה – תלוי בהספק שלנו (ושל השמש…) .

הנה המערכת –

האופניים הגוררות (האדומות) הן אופניים סיניות פשוטות (600 ש”ח) עם מזלג קדמי שהוחלף כדי שיהיה ללא שיכוך, בלי בולם, ומנוע חשמלי שמגיע עם החישוק והשפיצים ורק צריך להחליף במנוע הקיים, מדגם BL-36 של  wilderness-energy. המצברים נמצאים בנגרר, 3 מצברי עופרת חומצה לפריקה עמוקה של rostec , 20Ah 12V בטור, נטענים מ-6 פאנלים סולרים של 20 וואט כל אחד. כל זוג פאנלים מטעין מצבר אחד, דרך בקר טעינה מתאים. הפאנלים הסולריים והבקרי טעינה נקנו מסולאר-פאוור , המקום לקניית מערכות סולאריות בישראל.
האופניים הנ”ל נוסעות כ-20-25 ק”מ על מצבר של 8.5 Ah , כך שהמצבר הזה מספיק לכ-50 ק”מ של נסיעה ללא דיווש. מכיוון שאני מתכוון לדווש, אני מאמין שאוכל לסחוב גם 80 ק”מ אם ארצה. ה-BL-36 הוא קיט פשוט, שאינו מכיל את האפשרות להשתמש במנוע כגנרטור במקרה של בלימה, באופן רגעי או באופן רציף בירידה תלולה (regenerative braking). לעומת זאת, הקיט השני – האופניים של יערה – הם הקיט הכי מתקדם (טוב, חוץ מ-wavecrest שמוכרים ב-3000$ את ה-tidalforce אבל זה ממש מחוץ לליגה שלי) שניתן להשיג – ה-bionx,  וכוללים בדיוק את האפשרויות הללו. לכן בירידות תלולות, אני אחבר את הנגרר לאופניים השניות ואשתמש ב- regenerative braking שיעזור לבלום את ה-80 ק”ג הנוספים (אולי טיפה פחות) של הנגרר הסולרי. הנגרר עצמו הוא קנוי, מ-carryfreedom שבונים דברים נפלאים אי שם באנגליה.

הנה תמונות נוספות של הנגרר, סגור (במצב נסיעה) ופתוח – מכוון אל השמש, במצב מנוחה.

 

 

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to טיול האופניים החשמלי-סולרי הראשון בישראל!!!

  1. אלנתן says:

    חנן,
    כל הכבוד!!!
    בהצלחה

  2. Alex Fischman says:

    מרשים מאוד!

  3. איל ביגר says:

    אתה מלך, ורעייתך שתחיה מלכה. אני מחפש אותךב נרות כדי לסגור על פרוייקט מעשי בתחום במעלה אדומים, ואתה נוסע לי על אופניים ברחבי ישראל עם פאנלים סולאריים. אתה באמת משהו מיוחד – ויברך האל את שניכם בנסיעה טובה, ובאנרגיה טובה ובשנה טובה

    אוהב ומעריץ
    ביגר

  4. אלעד אל אני says:

    שלום חנן
    מאוד התרשמתי מהידע שלך בכל הנושא של אופניים ואנרגיה ירוקה. יישר כוח.
    אשמח אם תוכל להעביר לי את האימייל שלך שכן הייתי רוצה להתעדכן יותר בנושא

  5. אלעד אל אני says:

    במייל שלי הוא elad.elani@il.ey.com

  6. אמיר says:

    i need this for my electrical scooter , can you help ?

Leave a Reply

Your email address will not be published.