Twike

רוני, אחד הכוחות שמניעים את הקואפרטיב אנרגיה המתחדשת נסע לגרמניה השבוע. הוא הצליח לדחוף ביקור באחד הקואפרטיבים המצליחים בגרמניה, שמהם אנו נלמד הרבה על איך לנהל קואפרטיב אנרגיה מתחדשת וכדומה. הבחור הגרמני איתו רוני נפגש, אסף אותו ב-Twike. רוני לא אמר Twike, אלא “רכב חשמלי עם 3 גלגלים” – אבל פשוט אין שום דבר אחר דומה! את עיני שמתי על הצעצוע הזה כבר כמה שנים. הנה התמונה שרוני שלח –

למרות שהרכב הזה כבר בן כמה שנים, הוא מציג נתונים מרשימים מאוד גם היום – מהירות מירבית 85 קמ”ש וטווח של 150 ק”מ. הם לא מצינים מה השילוב ביניהם, אך הם מצינים 4-8 קוט”ש ל-100 ק”מ. לפי נתון זה ניתן להעריך, בשילוב הנתון של צריכה של 7 קוט”ש קיבלות בטריה, שבמהירות 85 קמ”ש הטווח יהיה כ-90 ק”מ – שזה עדיין מרשים מאוד!

כך היא נראית:

++_DSC0103

אצלנו בינתיים, עקב וויכוח מטופש סביב כבל הטענה תקני/לא תקני צבעוני שמיבעוני, הווקטריס, שניחן בתכונות יפות גם כן, נמנע מלהגיע לכאן. זה לא מרומם את רוחי בהקשר לתקוותי להביא את הצעצוע הזה מתי שהוא בייבוא אישי… אבל תמיד אפשר לקוות.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Twike

  1. niv says:

    how does this thing handle side winds? it must be very light for these values. btw – how much would i cost in israel?

  2. חנן says:

    טוב, לא יודע לגבי רוחות צד, אבל הוא שוקל 250 קילו ריק, נאמר 400 קילו שני אנשים וקצת מטען.
    מחיר – בין 100,000 ל-130,000 ש”ח, תלוי בבטריה. 130,000 ש”ח בשביל הבטריה שנותנת את הנתונים שרשומים למעלה. וזה סתם תרגום של המחיר בבריטניה לפי השער של היום. בייבוא לארץ – המוכס גדול.

  3. JIK says:

    אבל כמו במקרה של הטוסטוס החשמלי נראה לי שעלויות התפעול יהוו את המשווה הגדול כאן,
    תסתכל על עלויות התפעול באתר הבריטי , אני צריך לעבוד על המספרים אבל נראה לי שיש החזר הוצאות אחרי 4.5 שנים (יצא לי מוערך ובלי שימוש בנתונים מחבר על עלויות תפעול מדויקות , שאלתי חבר כמה עולה לו הרכב שלו ), מעניין שמפרט המנוע והקוט”ש די זהים למנוע של EVT .

    תא מטען של 250 ליטר (400 ל’ אם מוציאים מושב נוסע)
    תחזוקה זניחה , ביטוח ? ויהיה מן הסתם זיכוי מס .

    חסר לי רק כמה ק”ג של אביזרי בטיחות כמו כריות אוויר , ABS וכד’ בשביל שזה יהיה רכב אידיאלי.

    לא אקטואלי לי עכשיו , אבל שווה לבדוק מי מעוניין לייבא אותו (אקו ? )

Leave a Reply

Your email address will not be published.