Ben Goldacre: What doctors don’t know about the drugs they prescribe

בתור מישהו המטופל בתרופה חדשה יחסית, שיש לה כמובן תופעות לואי רבות ולא סימפטיות, הטד הבא מרגיז אותי. בתור מישהו שעושה מחקר מדעי, ויודע מה זה לחזור על ניסוי לא מוצלח של מישהו אחר – הטד הבא מרגיז אותי. לי, הוא מזכיר בעיה שאפילו יותר חמורה ממה שבן גולדרייס מתאר, המצריכה פתרון מאוד ברור – שליטה ממשלתית בתהליך פיתוח התרופות. חשוב להדגיש שיש הרבה מאוד דברים שממשלה צריכה לעשות על מנת לקדם את בריאות תושביה, לפני מחקר בתרופות שהינם “פתרון קצה צינור” בסופו של דבר. דברים אלה הם למשל תזונה, ותכנון ערים התומך בעבודה ומגורים קרובים ובחיי קהילה. אבל מכיוון שתרופות הן הכרח דרוש ורצוי, המצב שבן מתאר הוא מזעזע ודורש התערבות ממשלתית/אזרחית ברורה. יחד עם פתרון הבעיה הבסיסית שלחברות התרופות אין אינטרס שלם לפתור את בעיות הבריאות שלנו, אלא לעשות כסף מהצורך שלנו בפתרונות אלא. וזה לא אותו הדבר.

Ben Goldacre: What doctors don’t know about the drugs they prescribe #TED : http://www.ted.com/talks/ben_goldacre_what_doctors_don_t_know_about_the_drugs_they_prescribe.html

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.