עקומת קוהלר של הפוליטיקה

בשנה האחרונה, ללא כוונה, נסחפתי לתוך עולמם הלא ברור של הארוסולים. עולמם של הטיפות, הטיפונים, גרעיני העננים והכל חוץ מקטקטים. הגעתי לעולם זה במסעי בעקבות אנרגיה סולארית, ולא הגעתי מצויד מי יודע מה. אבל, למדתי מהר,  שיש תמונה אחת שמציגה את הדילמה שיש מאחורי טיפון צעיר, בעודו מחכה לפסק הדין: היתעבה ויהפוך לטיפה בוגרת – שתרד בתורה על הארץ כגשם מרווה ומפיך חיים? או שיתאדה, ויעלם מהעולם באותה מהירות בה נוצר? הכל, כך למדתי, תלוי בגודל ההתחלתי של הטיפה. התנאים באטמוספירה די קבועים, וכמות אדי המים הצפים באוויר קבועות פחות או יותר. כמובן, יכול להיות מצב בו יש תנאים טובים במיוחד והרבה חלקיקי מים צפים רוצים להצתרף לאותה טיפה. אך העיקר – הוא הגודל ההתחלתי של הטיפה, המטען אותו היא מביאה עימה. יש מסתבר, איזה גודל קריטי, שמעליו – הטיפה תסחוף אחריה יותר ויותר חלקיקי מים צפים, ומתחתיו – תעלם כאילו לא היתה.
שואלים אותי הרבה בזמן האחרון על אחוז החסימה. האם תעברו? האם תתאדו?
ואני אומר – תסתכלו עלינו. אנחנו לא התחלנו את המסע הזה אתמול. תסתכלו איזה עבר יש לנציגינו, בעולם החברתי סביבתי – כמה מטען אנו מביאים איתנו. את אחוז החסימה כבר עברנו. עכשיו – כל אחד נוסף מגדיל את כוחנו, ואת כמות הנפשות הצמאות אותם נוכל להרוות בכנסת ה-18 עם ההבנה והאמונה שלנו, והחזון מפיח החיים שאנו חיים לפיו.

ואם מישהו רוצה לינק לפיזיקה האמיתית – הנה.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to עקומת קוהלר של הפוליטיקה

  1. עופר says:

    חנן,

    לצערי הרב, כנראה שלא תעברו, בטרם פתיחת מערכת הבחירות בכוונתי הייתה להצביע למפלגה ירוקה. הפיצול גרם לאובדן הקול שלי, וכנראה גם של רבים נוספיים.

    אם אחת המפלגות תמריא בסקרי הרגע האחרון, אולי – מי יודע, אבל כרגע, כולי תקווה שלבחירות הבאות תגיע מפלגה אחת.

    שמור על הגחלת, ונפגש בפעם הבאה

  2. חנן says:

    אל תצטער כל כך מוקדם עופר! המשאל האחרון של ידיעות אחרונות מנבא שעברנו את אחוז החסימה!
    אחרי חודש של עבודה מאומצת, אני יכול לומר לך בבטחה שהמסר עובר. התנועה הירוקה – מימד היא המפלגה הירוקה היחידה שרצה לכנסת.
    אתה מוזמן כמובן להכנס לאתר המפלגה ולקרוא עוד.
    http://www.hayeruka-meimad.org.il/

  3. עופר says:

    חיפשתי ולא מצאתי, אשמח להפנייה

  4. חנן says:

    זה מופיע בעמוד הראשון של אתר התנועה.
    אין לי קישור אחר. יש שם פרוט של סקרים רבים, כמו גם האחד שצינתי אתמול ב-3 בלילה. אחד שלנו,
    אתה יודע ודאי, שסקרים אף פעם לא מחמיאים למפלגות קטנות. אחוז השגיאה נע סביב ה-4.5% , ולכן כש-2% הוא גבול החסימה, זה די מגוכך להסתמך על סקר כ”עובדה” שמפלגה א’ עוברת ו-ב’ לא.
    אני כל יום ברחובות גוש דן. תל אביב, רמת גן, גבעתיים. ומה שאני מספר חוזר משאר מתנדבי התנועה הירוקה – מימד בכל הארץ (כן – רב האנשים שתראה בחולצת המפלגה לא מקבלים על כך תשלום). יש הענות והתלהבות גדולה. לך עם הלב – תצביע לנו.

  5. עופר says:

    הלכתי וחיפשתי, ולא ראיתי, ב-ynet כתוב הירוקים – אם כי התגובות מדברות כי מדובר על הירוקה, מה שאולי מחזק את עמדתי לצערי.

    כשאני הולך ברחובות פתח תקוה, לא ראיתי פעילים או מתנדבים.

    החלטות אני משתדל לקבל יותר עם הראש ופחות עם הלב, אם זה היה הלב בלבד לא הייתה לי בעייה כלשהיא, ולו רק בשבילך 🙂

    הבעייה היא שפרט לנושאים הירוקים, ישנם נושאים נוספים, והחשש מאובדן הקול הוא משמעותי ביותר (אם כי קול בודד ערכו אפסי), ואני מעדיף להימנע מלהימנע והצבעה למפלגה שלא תעבור היא כזו בדיוק.

    החלטה סופית, ביום ג בקלפי. ושים לב שאני לא מבצע כאן שום פרופגנדה לשום מפלגה אחרת.

    אם הייתה האפשרות שאחת מהמפלגות הירוקות, הייתה מבינה את הבעייתיות ומודיעה כי היא פורשת ומבקשת כי יתמכו בשנייה, אני משער שהסכר היה נפרץ, ולמפלגה השנייה היו את 8 המנדטים הקלאסיים של מפלגות ה”שינוי” למינהן (דש, שינוי, צומת, גמלאים וכיו”ב).

    בהצלחה

  6. חנן says:

    תודה עופר, מכבד את זה.
    אני לא יודע כמה נברת באתר שלנו, ובעיתונות, אבל חשוב לי שתבין שאף פעם לא “התפצלנו”. התנועה הירוקה נולדה לאחר שהוכח מעבר לכל ספק שפאר ויסנר בראשות הירוקים לא ממש פועל בכיוון שאנחנו מכנים ירוק. תשאל כל מי שפועל בגופים הירוקים הלא מפלגתיים והוא יספר לך מה הוא חושב על ויסנר.
    לאחר שהבננו שאנחנו צריכים נציגים שההשקפה הסביבתית-חברתית היא בראש סדר העדיפות שלהם, הקמנו את התנועה הירוקה. החבירה עם מימד הגיעה אח”כ. אף פעם לא היינו יחד עם הירוקים, אם כי כמובן שאפנו לחבור לגוף אחד, אבל כפי שצינתי, פאר ויסנר לא איפשר זאת.
    הירוקים לא יפרשו. פאר ויסנר חם על הכסא, ולא מסוגל לראות שום דבר אחר. מיכאל מלכיאור, ערן בנימיני ואלון טל, שהובילו בפועל ב-10 שנים האחרונות את המאבק הסביבתי דרך אדם טבע ודין, מגמה ירוקה ומימד בכנסת, כן יכנסו. ואני מקווה שגם בעזרתך. לבחירות הבאות – אני מבטיח שתהיה תנועה ירוקה אחת שתרוץ.

  7. עופר says:

    נברתי לא מעט, מתעניין עוד לפני שהירוקה הפכה להיות הירוקה מימד.

    לא מאשים אף אחד בפיצול, פרט לעובדה שבסוף היום הקול הירוק מפוצל לשני פתקים. וגם אם יקרה מה שאני לא מאמין שיקרה, לא יהיה כוח ירוק משמעותי כפי שיכל להיות.

    אל תבטיח כלום לבחירות הבאות, למה להבטיח דברים לשנה מהיום? 🙂

    אני שמח לראות כי עדיין ישנם אנשים הפועלים למען אידאלים פה ושם, מחמם את הלב.

Leave a Reply

Your email address will not be published.