עצוב, אך ממשיכים

אחד מהימים המגעילים של השנה. גשם ורוח אני מתכוון כמובן! ונו, אין ספק שקיויתי לקום עם סמס היום, של “עברנו”. אבל כמו שאמרו אתמול בתנועה, וכפי שידענו כשהחלטנו לרוץ, אנחנו ממשיכים לבנות את התנועה הירוקה ונתכונן בקצב הנכון לבחירות הבאות. כשקמנו לפני כחצי שנה, עשינו זאת בראיה רחוקת טווח, לבנות גוף אחד שיוביל את העשיה הסביבתית – חברתית במדינה, וירכז את הפוליטיקה הירוקה באופן שאנו משוכנעים שחסר פה. אני אסכם עם מה שכתב דרור רשף אתמול, בחצי היום:

אחרי חצי יום של גשם ורוח , ולראות את המבטים המיואשים של המוני מצביעים שבאים להצביע עם אטב על האף.

אני חושב שאני יודע להצביע לפחות על הבדל אחד ביני ובינם. ההבדל הוא שאני יודע שמדינה לא מקבלים על מגש של כסף. גם התחזוקה של מדינה – כמו כל דבר בעל ערך – כמו תחזוקה של מכונית או של קשר זוגי – היא לא דבר שמתבצע מעצמו.

אם אתם לא מתפקדים למפלגה (דמוקרטית) ומשפיעים עליה מבפנים – למה אתם מתפלאים לקבל שורה של מפלגות שמתחרות זו בזו מי תהיה המפלגה המושחתת ביותר? למה אתם מתפלאים שהשחיתות הזאת מתגלית כל פעם מחדש , ושמוסדות המדינה לא מתפקדים? באותה מידה אתם יכולים להתפלא שהבית שלכם לא מנקה את עצמו.

אחרי כמה שעות של בוקר, בא פתאום , על אופניים, ערן בן ימיני, והתחיל לעזור לנו לדבר עם עוברים ושבים.

“מה יקרה אם התנועה לא תכנס לכנסת?” שאלתי?

“הסדר יום שלי למחר , הוא אותו הדבר , בין אם אנחנו מנצחים או מפסידים” הוא ענה.

????!!!????

“להמשיך לבנות את התנועה-הירוקה מימד”.

אני אפסיק לצטט את בן ימיני בצורה לא אחראית מהזכרון אחרי לילה עם 5 שעות שינה. ואגיד את זה במילים שלי.

אם התנועה הירוקה -מימד לא תהיה תנועה דמוקרטית ועממית – היא גם לא תמשיך להיות הדבר היפה שאנחנו רואים מול העיניים שלנו כעת. ובכל מקרה – של הפסד או נצחון – הדרך לבנות אותה היא לחזק אותה מבחינה מספרית ולחזק את הדמוקרטיה הפנימית והשקיפות הפנימית שלה.

לכן המטרות שלנו אחרי הבחירות , בין אם בתרחיש של הפסד או נצחון:

1. לפקוד לתנועה 10,000 איש – כדי שזו תהיה תנועה עם בסיס כוח עממי, וגם כדי לחזק את הכוח האלקטורלי שלה. עם 10,000 איש, ברור שלא רק ניכנס – אלא גם נשפיע. למפלגות הגדולות אין קהל מעורב שכזה – וזו אחד ממקורות החולשה שלהן. כשהן צריכות לפעול הן עושות את זה דרך העיתונות, כסף , או מוסדות המדינה – לא דרך שכנוע של אנשים ודיון פנימי.

2. לחזק את הקשרים המקומיים שנוצרו תוך כדי הבחירות – הקהילות הקטנות שהתחילו להיווצר במקומות היישוב השונים – זה בסיס כוח לא רק למפלגה , אלא גם להרבה דברים טובים אחרים (גינה קהילתית, קומפוסט, מאבקים עירוניים בנושא סביבה וחינוך ועוד) – פתאום מגלים עשרות אנשים שחושבים בצורה דומה לגבי כל כך הרבה נושאים – יחד יהיה לנו כוח לבנות בסיסים מקומיים של התנועה, וגם לעשות יוזמות מקומיות טובות

3. לחזק את ה”שיניים” של חברי המפלגה כלפי הנהגת המפלגה – בכל הנוגע לשקיפות, קבלת החלטות, דמוקרטיה ישירה והשתתפותית יותר.

וזהו. אני מפציר בכולכם להתפקד לתנועה, ומצידי, הבלוג ואני נחזור לעסוק באופניים חשמליים ושאר ירקות.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.