עוד כתבה על אופניים חשמליים

התראיינתי לכתבה הזו במעבדה שלי בוויצמן, על רקע הרעש הלא פוסק ממליון המשאבות שמריצות את הניסוי שלי, אז אני מבסוט שהכתבת שמעה את כל מה שאמרתי. עם זאת, היא כתבה שמשרד התחבורה אישר תקינה המקבילה לתקינה האירופאית, אך לא צינה שעוד חסר אישור ממשלה! כלומר הסיפור עוד לא גמור. זה עדיין לא חוקי ואני מפציר בישראל כץ, שר התחבורה החדש שלנו, להביא זאת לאישור הממשלה בהקדם, סעיף קטן וחשוב, שאסור שישכח.
לגבי כמות האופניים החשמליים בארץ – מה שאמרתי לדנה זה שהיא צריכה לשאול את פרידמן, שכן הוא הכי וותיק בארץ והוא בטח יודע, ושאם הייתי צריך להעריך על סמך הפניות שאני מקבל בעקבות הבלוג הזה (והאתר שהקדים אותו) שעוסק באופניים חשמליים 4 שנים, הייתי אומר שבטח לא יותר מ-1000.

לגבי מי שדחף הכי הרבה את משרד התחבורה, הרי זה דודי מזרחי ואביחי, ושוב – כל הכבוד לכם!

לקריאת הכתבה הקליקו על התמונה שלה.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to עוד כתבה על אופניים חשמליים

  1. ראובן says:

    אתה כותב פוסטים יותר מהר ממה שאני מספיק לקרוא. כל הכבוד.

  2. למה לרכוש אופניים חשמליות מאלקטריק בייק?

    אלקטריק בייק היא חברת רכב חשמלי קל מהמובילות בתחום.
    החברה מתמחה בפיתוח ושיווק של אופניים חשמליות מונעות שרשרת
    המתאימה את האופנים לרוכב ולא את הרוכב לאופניים.

    אנחנו מציעים אופניים חשמליות מוכנות לנסיעה
    ושירותי הסבה לאופניים האהובות והיוקרתיות שלך ,תוך התאמה לצרכי הלקוחות ותנאי השטח הטובעניים והמשתנים בין האיזורים השונים בארץ.

    לקבלת יעוץ חינם בבחירת אופניים חשמליים

  3. קרון בוגנים says:

    חברים, חברים!

    בבקשה שימו לב – זה חשוב. אופניים חשמליים הם עדיין לא חוקיים במדינת ישראל. אלקטריק בייק, סקוטר, גודבייק וכל החבר’ה האלה, שמוכרים דגמים נחותים במחירים מופקעים, עוברים על הדין הפלילי במדינת ישראל. זה לא משחק. זו לא בדיחה. הרכבת כלי רכב במדינת ישראל היא עבירה פלילית שדינה *מאסר* .

    כל מי שמטיף לעבור על החוק הוא שותף לעבירה הזו. כל עוד האופניים לא אושרו באופן חוקי (ורק בכדי לסבר את האוזן – הם *לא* אושרו עדיין! מישהו ישא בסופו של דבר באחריות העצומה למה שעלול להתרחש במידה והמשטרה תאכוף את החוק – וחבל.

  4. חנן says:

    נקודה חשובה, ומהותית. אחד ממטרות הבלוג שלי היא לקדם את התקינה של אופניים חשמליים.
    לגבי חלק מהחברות שצינת, הם לא ממש עוברים על החוק, מכיוון שהם מחתימים את הקונים על כך הם יודעים שאסור להם לעבור 12 קמ”ש (הגבול החוקי). זה כמובן בולשיט, אבל עדין, אני מניח שזה יהיה תקף ברמה זו או אחרת. בנוסף, ידוע שהמשטרה ביודעין לא עוסקת בנושא הזה. ודחילק – יש לה דברים יותר חשובים לעסוק בהם.
    ההטפה שלי כמובן – היא לכל מי שעובר פה, להרים מייל למשרד התחבורה, ושר התחבורה, ולהתחננן שיתקנו תקנות ההופכות אופניים חשמליים לכלי תחבורה חוקי.
    מיילים רלוונטיים:
    הגשת פניה מכוונת למשרד התחבורה – http://www.mot.gov.il/wps/portal/HOME/ApplicationForm
    משרד שר התחבורה – sar@mot.gov.il
    בעלי תפקידים במשרד התחבורה – http://www.mot.gov.il/wps/portal/!ut/p/.cmd/cs/.ce/7_0_A/.s/7_0_3QS/_s.7_0_A/7_0_3QS
    תודה.

  5. שלמה עובדיה says:

    עד איזה משקל האופניים חשמלים יכול להעמיס כולל הרוכב
    ואיזה מהמנועים עדיף ?גלגל או שרשרת
    ולמה

Leave a Reply

Your email address will not be published.