גלגל-ירוק מתחיל לעשות נסיעות מבחן לאופניים חשמליים

אני מודה, התפקיד של Jeremy Clarkson יותר מגניב, אבל אני אסתפק בשלב זה בבדיקת אופניים חשמליים, ותחבורה חשמלית קלה באופן כללי. המודל שלי הוא מגזין AtoB , שמשווה בין אופניים חשמליים שונים באירופה ומשמש כמקום היחיד אליו את/ה צריך/כה לגשת כדי להחליט מה הכי הגיוני לך, בתקציב שהחלטת להוציא. מה משווים באופניים חשמליים?
ביצועים – טווח, מהירות, שיפוע מירבי, עלות לק”מ – לפי עלות המצבר (והחלפת המצבר) לעומת כמות ההטענות והק”מ שניתן לעשות בטעינה מלאה (עלות ההטענה זניחה, אבל נכנסת לחישוב בכל זאת) ונצילות האופניים – ק”מ לקוט”ש מהשקע (מקביל לק”מ לליטר בנזין ברכב בעירה פנימי). פרמטרים נוספים הם רעש, איכות הקיט, איזה “מד דלק” יש?, נוחות רכיבה – איך הקיט משנה את מרכז הכובד של האופניים (מנוע קדמי, מצברי עופרת שממוקמים גבוה) וההתנהגות שלהם ומשקל.
אני מתכוון למדוד את כל הפרמטרים האלה על זוגות אופניים של יצרנים בארץ. על מנת למדוד נצילות, ועלות הטענת מצבר (מה שכולל גם את נצילות המטען) אני משתמש במד צריכה שמתחבר בין שקע החשמל למטען, לעומת מדידת אורך המסלול ע”י GPS ומד מהירות/ק”מ רגיל של specialized. אני מודד גם את צריכת המנוע המקסימאלית בעליה ע”י מד צריכת חשמל נוסף עם אגירת נתונים שמתחבר בין המצבר לבקר מנוע. למד זה מתחבר ה-GPS שמוזכר קודם, שגם מאפשר למדוד שיפוע מקסימאלי.

היום נפגשתי עם פבל מאקורייד. אקורייד מוכרים אופניים חשמליים עם קיט המתחבר למערכת התמסורת. זהו קיט זהה ל-cyclone (או פה) שפבל מרכיב בעצמו בארץ מרכיבים שבחלקם מגיעים מסין וחלקם מיוצרים כאן. מנוע 250 וואט (עם פחמים) מתחבר לגלגל שיניים מנירוסטה, עם כ-42-48 שיניים (פבל מתאים לפי הלקוח), שמחליף את הגלגל שיניים הראשי של האופניים, ומחובר עם פריילוף לגלגל שיניים נוסף שחובק את השרשרת. זה מאפשר סיבוב של הגלגלים כאילו אין מנוע, ובנוסף, שימוש במהלכים יחד עם המנוע. זוהי התנהגות שאני לא רגיל אליה, כיוון שרוב הקיטים עליהם נסעתי השתמשו במנוע צירי (hub motor). יש לזה יתרונות – השימוש בהילוכים מאפשר להוציא תחום עבודה רחב יותר מהמנוע (שכבר מלכתחילה יש לו תחום רחב), ואם פבל התאים לכם גלגל שיניים, תוכלו לעזור למנוע בכל הילוך. לעומת זאת, המנוע מסתובב בסל”ד מהיר ומשמיע רעש דקיק, שלא קיים במנועם הציריים.
עלות הרכבת קיט עם מנוע 24 וולט 250 וואט, ומצברי ליתיום-יון (Lithium ion) שצריכים להחזיק ע-800 טעינות לפי היצרן (מספר הגיוני) היא כ-3500 ש”ח. אחד המחירים הזולים בארץ, אם לא הזול ביותר, עבור מצברי ליתיום איכותיים.
לקחתי היום לסיבוב אופניים מתקפלים זולים שלהם חובר הקיט – סכ”ה נסיעה נעימה, אך קשה להתרגל למנוע 250 וואט אחרי שנסעתי כל כך הרבה זמן על 350. אני מחכה לנסיעת המבחן המלאה שאעשה בקרוב, ובה אמדוד את כל הפרמטרים שציינתי למעלה. זה יסמן את חידוש הדף שלי בנושא אופניים חשמליים. נכנסו הרבה שחקנים לתחום הזה, נראה מה הם שווים.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

36 Responses to גלגל-ירוק מתחיל לעשות נסיעות מבחן לאופניים חשמליים

  1. דניאל says:

    אתה גדול.

    אני מודה לך על הזמן שהשקעת ועל העזרה בחשיפת אקורייד.

    דניאל.

  2. בתור אחד האנשים עם הניסיון הרב מבין כל אלה שמתעסקים עם אופניים חשמליים או מעיזים לקחת חזקה על פטנט שאנו היבואנים והסוכנים הבילעדיים של Cyclone-Taiwan בישראל
    http://www.cyclone-tw.com/contact.htm
    אני אומר בוודאות מוחלטת שאופני אקו רייד הן חיקוי זול ועלוב של המערכת שלנו ,בנוסף לעובדה שבנסיעת המבחן התגלה כי המנוע מפיק בקושי 180 וואט מסוגל לעלות עליה של 7 מעלות מקסימום ,ההילוכים עוברים בצורה נוקשה אם בכלל ,השרשרת נופלת,הבטריה הנשלפת אכן נשלפה ונזרקה לכביש מה שגרם לזק בילתי הפיך אחרי סה”כ 50 ק”מ.בשלב זה ניגשתי לפרק את האופניים במעבדת המחקר והפיתוח שלי.
    וחזרתי לדווש על אופני הסייקלון המקוריות שלי שאחרי 13000 ק”מ 14 חודשים עדיין נוסעות כמו חדש
    המחיר זול אבל התוצאה מאוד יקרה ולא מהנה
    בכבוד

  3. חנן says:

    איני יודע מה שמך, אבל אני מכבד את ההערה שלך. כפי שכתבתי – עוד לא עשיתי נסיעת מבחון רצינית, וזה היה רק פרומו. אני אמדוד בדיוק את מה שאתה כותב, ואעשה נסיעה של כ-15 ק”מ בתל אביב לבדוק את האופניים, וגם את שלכם אם תאפשרו לי. אני אמדוד גם שיפוע מקסימאלי, אני חושב שיש עליות של 7 מעלות בתל אביב.

  4. אורי says:

    קצת נימוס לא יזיק,

    אין לי מושג כמה וואט מפיק המנוע אבל האופניים שלי טסות.
    למרות שאינני נמנה עם הרגועים שברוכבים לא היצלחתי לאבד עד היום סוללה, ואני עברתי קילומטרים רבים בעיר ומחוצה לה.
    החלפת ההילוכים חלקה השרשרת לא נפלה מעולם ובכלל – מהכתיבה נודף ריח זול ומגמתי של תחרות מהסוג הנמוך.
    אני סמוך ובטוח שבמעבדת המחקר והפיתוח של המכון הוולקני, תערך לאופניים בדיקה יסודית חבל רק שתוצאותיה ידועות מראש.
    קצת צניעות ויושר לא יזיקו.

  5. שלום רוני,

    קראתי את תגובתך בעיון ויש לי כמה הערות ושאלות, ברשותך.

    1. באתר של סייקלון טאייון שהבאת אתה לא מופיע כיבואן הבלעדי של סייקלון בישראל.

    2. הסיפור שאתה מספר לגבי נסיונך הכביכול מר עם המערכת שלנו נשמע קצת מוזר. הייתכן שקנית מוצר שעבר תקלה משמעותית ובעודו תחת אחריות לא פנית אלינו לדרוש את הפעלת האחריות ו/או החזר כספי? הרי המוצר שווה כמה אלפי שקלים, לא חבל על הכסף?

    3. הסיפור הופך להיות תמוה עוד יותר מאחר ומעולם לא רכשת מאיתנו אופניים, קיט, סוללה או כל דבר אחר. לפחות לא באופן אישי. אם היה זה דרך לקוח פיקטיבי, אז שוב, לא מתבקש שידרוש את הפעלת האחריות?

    4. 13000 ק”מ ב-14 חודשים זה מספר די מרשים. אם נוסעים כל יום זה יוצא מעל 30 ק”מ ליום. כל יום. אם אתה עובד 5 ימים בשבוע זה אומר מעל 40 ק”מ כל יום. אפשר לשאול לאן אתה נוסע כ”כ הרבה?

    5. גם אנחנו וגם אתה עוסקים בענף מתפתח חיוני למדינה. תחרות היא דבר מבורך שמיטיב בסופו של דבר עם הצרכן ואחרי הכל תורם לכולם. עם זאת, בהודעה חסרת הבסיס שלך נחצה גבול הטעם הטוב. גם בעסקים יש דרך להתנהג ולא חייבים להתלכלך – אנחנו לא רצים לכנסת.

    בכבוד רב,
    צוות אקורייד.

  6. ויקו says:

    הערכה של פבל שהוזכרה היא ערכה מצויינת מנסיון. השרשרת לא נופלת ווההילוכים עוברים טוב.
    אני מרוצה מהערכה והקטע שההנעה היא ע”י השרשרת\גלגל אחורי זה ולא הנעה קדמית זה כבר משהו כמו ברב הערכות, כי דעתי האישית היא שזה עדיף ויותר יציב כי זה כלי דו גלגלי אבל כל אחת ודעתו. איכות ההרכבה היא ברמה גבוהה ויסודית, אין שום דבר שקופץ החוצה, הכל במקומו ואסטטי, הקרנק מנרוסטה ואיכות החומרים טובה ובנוסף יש אפשרות להאריך את האחריות אחרי שנה לשנה נוספת במחיר אטרקטיבי.

  7. יש לי אופניים שפבל הרכיב עליהן את הערכה שלו,הערכה פשוט מצוינת!
    אני נוסע כמעט כל יום לעבודה [אני גר בשוהם ועובד בקיבוץ בארות יצחק] נסיעה של כחצי שעה לכל כוון,[אני טוען את הבטריה אחרי’הלוך-חזור’ ] .
    חצי מהמסלול שלי עוברבשדות ובשבילי עפר וכאמור המערכת עובדת נהדר היא מאוד מאוזנת.אין זכר לדברים שכתב ‘המשמיץ’, הדברים כפי שאני חווה אותם פשוט שונים בתכלית.[זה ברור לי שיש כאן מגמתיות כיוון שמהתאור שהובא על ידו משמע שלכאורה לא רק שהמוצר לא טוב גם אין מענה לבעיות ,זה ממש מקומם לקרוא,כיוון שקיבלתי מפבל ליווי ושרות שנדיר למצוא בארץ]
    אני לא חבר של פבל ואין לי שום אינטרס כלכלי, אני סתם לקוח מרוצה שמתקומם כשנעשה עוול.

  8. שלום .הרעיון לא היה לפתוח תיבת פנדורה אז קודם התנצלות לחנן בעל הבלוג אתה מוזמן ליצור עימי קשר לקבלת אופניים מוכנות לנסיעה לצורך השוואת המערכות .

  9. חנן says:

    בסדר גמור, אני אשמח לקבל זוג אופניים להשוואה ( שתעשה מול כל זוג אופניים חשמלי אחר הנמכר בארץ), אפרסם את התוצאות כאן בבלוג.

  10. נועם says:

    מגניב. השוואה כזאת מאוד נצרכת למתעניינים בתחום (כמוני, שצריך לעבור 6 ק”מ בדרך לעבודה ומעדיף לעשות את זה לא על קטנוע).
    מצפה בקוצר רוח לתוצאות.
    אגב, חרשתי קצת את האתר שלך כדי לקבל מידע וכל הלינקים שמתחילים ב- http://il-windpower.homelinux.net/electric_bike
    לא תקינים.

  11. rachel2009 says:

    שלום
    תודה על כל המידע החשוב.
    אני גרה בירושלים ונוסעת כל יום מגילה להר הצופים וחזרה.
    כרגע אני רוכבת על קטנוע ורוצה מאוד לעבור לאופניים חשמליים,
    השאלה היא האם זה אפשרי?
    יש עליות רציניות בדרך.
    תודה
    רחל

  12. דניאל says:

    כחיפאי הנוסע על אופניים עם מנוע 250 וואט השיקול הוא כזה – אופניים הם לא מטוס וגם לא קטנוע, אבל אם העליות הן כאלה שניתן להתגבר עליהן (במאמץ) עם אופניים רגילים – עם אופניים חשמליים זו תהפוך להיות נסיעה כיפית. כמובן שבמידה והעליות משמעותיות מאוד מומלץ מנוע חזק יותר מ-250 ואט (יש כיום היצע עד 500 ואט) רק לוודא שהסוללות תואמות.

  13. rachel2009 says:

    תודה על התשובה.
    אם כך זה נשמע אפשרי בהחלט…

    אני מתכוונת ליסוע לתל אביב כדי להתקין את המנוע,
    מישהו יודע אולי אם יש מקום בירושלים שעושה את זה?
    ואם לא, יש המלצה למקום טוב בצל אביב?

  14. דניאל says:

    למען גילוי נאות, כפי שאת יכולה להבין מתוך שרשור זה, אני לא צרכן תמים אלא שותף באקורייד.
    אין לנו כרגע סוכנים בירושלים, כך שאם תבחרי לפנות אלינו זה יהיה בתל אביב.
    פרטים בלינק שחנן נתן בהודעה המקורית.

  15. חנן says:

    שלום רחל,
    כפי שכתב דניאל, את צריכה מנוע חזק יותר מ-250 וואט, אבל גם 250 וואט יעזרו לך.
    מה הטווח שאת נוסעת? המרחק היומי מהעבודה לבית? אפשר להעריך אם זה ראלי או לא.
    אני כותב על זה עכשיו פוסט , עם מפת גובה של המסלול שלך (בערך), אבל הדרך היחידה תהיה לבדוק עם אופניים חשמליים אמיתיים, כי זה מאוד גבולי. נדמה לי שיש לך 3 עליות די רציניות, ואיזה 15 ק”מ נסיעה. ככה שזה סביר להניח די מוגזם. זה בלתי אפשרי בלי דיווש, אבל עם דיווש עם קיט טוב וקל משקל זה יכול להיות מגניב.
    נועם – אתה צודק לגמרי לגבי הקישורים עם ה-ilwindpower, אני הפסקתי להחזיק בדומיין הזה ומישהו קנה אותו (או סתם השתלט) מיד. צריך לעדכן באמת.

  16. Pingback: האם אופניים חשמליים מתאימים לירושלים?» חנן נסע ירוק

  17. אלישע says:

    חנן צודק בהחלט, 250W זה מעט – במיוחד בירושלים, היו לי 2 זוגות אופנים חשמליות 250W ו 350W
    שהבאתי מחו”ל (לצערי שכנינו הערבים הספיקו לדאוג שלא יהיה לי) 250W מצריך דיווש לא מעט
    אך אני מודה יחד עם המנוע נסיעות כמו מגילה עד שמואל הנביא וחזרה לא היו מעייפות כלל לעומת זאת באופנים עם 350W זה אפשרי גם ללא דיווש כמעט (אבל עלייה כמו רמות ומשם כיוון הר חוצבים מהירות 4-5 קמ”ש ללא דיווש – נפלה לי שרשרת ולא רציתי ללכלך ידים 🙂 – אך המצבר החזיק מעמד)
    כך ש 350W בי-ם זה הבדל משמעותי

  18. אסף says:

    לנציג ElectricBike

    אני לא קשור לשום משווק אופניים חשמליים בארץ, אני רק אחד שעשה כמה בירורים לגבי אופניים חשמליים לא מזמן.

    בכל אופן, רק רציתי להגיד שאת ElectricBike.co.il היה הכי קל לפסול כשעשיתי בירורים, בגלל האחריות שלכם – רק 3 חודשים!!!

    בקיצור, תבדקו את עצמכם בהשוואה לשוק לפני שתעבירו ביקורת על אחרים.

  19. עמנואל says:

    שלום לכולם – ובמיוחד לחנן

    בחודש דצמבר האחרון הרכבתי מנוע חשמלי על אופניים “20 מתקפלות. המנוע הוא מנוע של 650W המורכב על השרשרת. אני משתמש בסוללת LiFeO4 36V 12AH המאפשרת לי נסיעה במהירות של עד 40 קמ”ש וטווח של 20 ק”מ. הערכה אינה של פבל, לא של אקוטרייד ולא של אלקטריקבייק. הערכה, ללא סוללה, עלתה 3,000 ש”ח. הסוללה, נרכשה ב Ebay במחיר של כ 300 $ כולל משלוח.
    אני משתמש באופניים כל הזמן ונוסע ללא דיווש (פרט להתחלת נסיעה מעצירה מוחלטת – כי אז נצרכת הרבה אנרגיה). אני גר בת”א ונוסע במרחב רמה”ש – ב”ב – ר”ג – חולון – אור יהודה. התענוג גדול וכך גם החסכון בזמן.
    התקלה היחידה שהיתה לי עד כה הוא מיסב גלגלי השיניים של המנוע. חלק חלופי עלה לי 140 ש”ח ואת ההחלפה עשיתי לבד תוך 3 דקות (מתקן לחליצת מיסבים עלה לי 8.50 יורו והוא כמובן נשאר אצלי).
    נתקלתי גם בבעיה של נפילת שרשרת, אבל חשוב להדגיש – אין לזה שום קשר למערכת החשמלית. נפילת שרשרת נגרמת כתוצאה ממיקום גלגלי השיניים של מערכת ההילוכים ביחס לגלגל השיניים הראשי של האופניים ואיכות מערכת ההילוכים. על הבעיה הזו אפשר להתגב די בקלות ע”י הגבלת מערכת ההילוכים כך שההילוך הגבוה ביותר והנמוך ביותר של המערכת האחורית יהיו “מחוץ לתחום”. חשוב לציין, שעל שלושת ההילוכים שבגלגל השיניים הראשי ממילא מוותרים כי הגלגל מוחלף. למעשה, האופניים הטובים ביותר לערכה כזו הם אופניים של שלושה הילוכים הנמצאים בתוך ה”נאבה” של הגלגל האחורי.
    בשורה התחתונה – תקלות של שרשרת נופלת אינן קשורות לערכה החשמלית (היא יכולה להיות קשורה לטיב ההרכבה, אם גלגל השיניים של המנוע החשמלי לא ממורכז).
    גם סוללה שנופלת אינה קשורה לטיב הערכה אלא לצורת נשיאת הסוללה. אני קניתי תיקי אוכף המונחים על ה”סבל” האחורי ואת הסוללה אני מניח שאחד מהם, כך שהיא לא יכולה ליפול.

    החסרון העיקרי של המערכת הוא ברעש. זה בהחלט לא נורא, אבל אי אפשר להתעלם מקיומו אלא אם נוסעים בכביש עמוס מכוניות.

    לגבי סוללה – אל תנסו אפילו סוללות עופרת. המשקל שלהן גבוה וזה מפחית את ניידות האופניים. הסוללה שלי שוקלת כ 6 ק”ג וזה די מורגש כשאני סוחב אותה בנפרד מהאופניים. אני בודק עכשיו אפשרות להשתמש בסוללות Li-Polymer שהן זולות יותר וקלות יותר מהסוולה שלי. החסרון שלהן הוא הנטייה להתלקח בשימוש לא זהיר ולכן צריך להקפיד על טעינה ופריקה נכונים. אני מתכוון להשתמש בסוללה של 29.6V 5AH שמשקלה כ 750 גר’ בלבד אבל גם הטווח כמובן, קצר יותר. בכלל – גם בסוגי סוללות אחרות נראה לי עדיף להשתמש במס’ סוללות בעלות קיבולת קטנה יותר, מאשר סוללה אחת גדולה. כך אפשר להתאים את מס הסוללות שלוקחים לאורך המסלול ואין צורך לסחוב משקל עודף.

    אופניים = כאמור, המערכת הורכבה אצלי על אופניים מתקפלות מתוך כוונה לשלב אותן עם שימוש ברכבת. בפועל, אנשי הרכבת לא מאפשרים להכנס לתחנה עם האופניים אלא כשהן מקופלות (בניגוד לחו”ל ששם אפשר להגיע עד לרכבת על האופניים ורק שם לקפל אותן – שלא לדבר על האפשרות לעלות לרכבת עם אופניים רגילות). ההגבלה הזו בשילוב מבנה התחנות הופך כל נסיעה כזו למסע אלונקות כך שהרעיון לא יצא לפועל. לכן, אני מתכוון להעביר את המערכת לאופניים גדולות של “28 מה שגם יגביר את המהירות אבל חשוב מכך – ישכך את המהמורות בכביש. האופניים החדשות מצויידות בזוג בולמי זעזועים קדמיים ובשילוב עם בולם על מוט הכסא ומושב רחב עם ג’ל וקפיצים, אני מצפה לקפיצה באיכות החיים.

    אגב מהירות – אני ממליץ מאד לא להתפתות למהירויות גבוהות מעבר לאלו שהאופניים יכולות להגיע אליהן ללא מנוע. צריך לזכור שני דברים – 1. מהירות גבוהה שהאופניים לא תוכננו אליה תגביר את הבלאי ובמקרה קיצוני האופניים עלולים להתפרק תוך כדי נסיעה. 2. מהירות גבוהה מחייבת אפשרות בלימה מהירה ותגובות מהירות יותר. נהגים ומשתמשים אחרים בדרך רואים אופניים ומתרגמים את המהירות למהירות המוכרת להם, כך שעלולים לקפוץ לנתיב הנסיעה שלכם כי יחשבו ש”יש עוד זמן”.

    למערכת המורכבת על השרשרת יש יתרון על המערכת המורכבת בגלגל בכך שהיא נוחה יותר להעברה וטיפול, מנצלת את הילוכי האופניים ועמידה יותר. גם אם היא מתקלקלת, אפשר להמשיך ולנסוע על האופניים בעזרת הפדלים (צריך להפעיל קצת יותר כח, אבל ממש לא נורא). מצד שני, במערכת כזו יש, להערכתי, יותר אבדן אנרגיה (בגלל השימוש בשרשרת) והיא רועשת יותר. מערכת המותקנת בגלגל, אינה ניתנת לתיקון ע”י רוכב שאינו איש מקצוע ואם הגלגל עצמו נפגע – האופניים מושבתות (אלא אם מחליפים לגלגל רגיל).

    אישית – אני ממליץ על מערכת המותקנת על השרשרת ולא בגלגל.

    אבל הכי חשוב – סעו בזהירות ותהנו.

  20. חנן says:

    שלום עמנואל,
    תודה רבה על התגובה המפורטת, זה אחת המטרות של הבלוג – ללמוד מהניסיון של כולם!
    אני אוציא השבוע ביקורת על קיט eZee, עם מנוע צירי. אתה הרי יודע את הדיעה שלי מהפוסטים הקודמים – אני חושב שהמנועים הציריים דווקא עדיפים על המתחברים ל-crank. לגבי הטענה שאי אפשר לתקן את המערכת הצירית, זו טענה מיותרת – המנוע החשמלי לא מתקלקל, לא במערכת הצירית ולא במערכת ה-crank. מנועים חשמליים, במיוחד brushless, הם חיות מאוד עמידות, אתה הרי מכיר אותם מאוסף מכשירי החשמל שברשותך – מקומפרסורים של מקררים עד מאווררים. באופניים שלי, שברשותי מ-2005, המנוע עבר התעללויות קשות מאוד, כמו פרפור בתוך גלגל כשחיברתי אותו למזלג לא מתאים, והוא חי ובועט חזק מאוד. מה שמתקלקל מהתעללות ומאמץ גבוה זה הבקר, וזה זהה בכל המערכות הללו.
    לא, המצב הוא כזה – בקיט הצירי אין שום דבר חוץ מהמנוע – ולכן אין מה שיתקלקל. תקלות בהם הגלגל נפגע – נפילה לבור או משהו כזה – תעקם את השפיצים, ולהחליף שפיצים יודע לעשות כל מתקן אופניים. וזה תצתרך לעשות גם עם מנוע crank וגם עם מנוע צירי.
    אין לי שו דבר נגד הקיטים של ה-crank. הם שונים בכך שהם “מדברים” עם ההילוכים, אם כי זה מיותר במנוע צירי כי תחום העבודה שלו רחב והוא נותן מומנט מספיק גבוה עד המהירות המירבית, והם יותר רועשים בד”כ, אך לא במידה קרובה בכלל לכל טוסטוס ממוצע…

  21. אלון says:

    שלום כולם,
    מבקש המלצה על מי שיכול לספק ולהתקין קיט דוגמת “ציקלון” לאופניים מתקפלים עם הספק 350 לפחות
    ראיתי שמגיב “עמנואל” השיג קיט חזק יחסית, אני מעוניין בכזה
    ככל הידוע לי אקורייד מציעים רק את הקיט החלש של 250 ?

  22. חנן says:

    התכתבתי אתמול עם אקורייד והם אומרים שהם בקרוב יביאו גם קיטים של 350. דבר איתם.

  23. אלון says:

    תודה לחנן על התגובה, אשמח לשמוע מכל מי שיודע דבר או שהתנסה במשלוח קיט כזה מחו”ל, מבחינת ההעברה במכס בישראל, אם עבר בקלות ואם שולמו מיסים

    יש לי התנסות רעה מאוד עם ה”חברה” שמתיימרת להיות המשווק בישראל של מנועי “ציקלון”, אותו אחד שהגיב בראשיתו של הדיון הזה (Electricbike.co.il), שליכלך על פבל מ”אקורייד” בלי בושה, הוא חצוף במקרה הטוב ואולי גרוע מכך; הוא הבטיח לי שיש ביכולתו לספק מנוע 360 של “ציקלון” בתוך “שניים שלושה ימים”
    כבר שבוע שאני מנסה לדבר איתו בטלפון, והוא פשוט מסנן אותי, בלי בושה, אני מניח שפשוט אין לו את המנוע שלדבריו היה אמור להיות מוכן ביום 24-07
    אני יודע שהוא מסנן כי התקשרתי ממספרים אחרים להם הוא ענה… באותו זמן שהתקשרתי מהמספר שלי…

    אני מבין איזה רמה של שירות נחסכה ממני וממליץ לאחרים לבדוק היטב מה העניינים שם לפני שקונים באלפי ש”ח

  24. נועם says:

    לא ממליץ לך לשלוח מחו”ל.
    הבעיה היא לא מיסים אלא שאין עדיין (לצערנו) תקינה מסודרת מה מותר ומה אסור. אם הם יבינו שזה מיועד לאופניים- תהיה בבעיה. אם לא, הרווחת…

    מה שמוזר הוא שלפני חודשיים בערך כשאני ביררתי על אופניים חשמליות, באתר של סייקלון היה רשום שהמשווק הרשמי שלהם בישראל היא החנות ספיד קונטרול:
    http://www.speed-control.co.il/
    מהיכרות איתם מתחום הטיסנים הם מאוד נחמדים. הייתי שם והם נתנו לי לנסות את הקיט בנסיעה של איזה חצי שעה על האופניים המתקפלות שלהם. עכשיו זה כבר לא מופיע באתר של סייקלון וגם לא באתר של ספיד קונטרול, אבל אולי שווה לך לברר אצלם. מה שבטוח- מהשירות לא תתאכזב.

  25. עמנואל says:

    כמה תשובות לכמה כותבים:

    1. חנן: גם בהנחה שאין בעיה במנועים הציריים (וזו הנחה שלמיטב ידיעתי לא כל המנועים עומדים בה – ידוע לי באופן מוחלט על מנועים ציריים מלפחות שני סוגים שונים שהותקנו בארץ וגרמו לבעיות רבות), הרי שהתקלות בגלגלים אינן כה פשוטות לתיקון – לא בגלל התקלה עצמה כמו בגלל שמתקני אופניים נרתעים מלהתעסק עם המערכות האלו ומי שמייבא קיטים כאלו לא בהכרח ירצה לתת שירות לקיט של מישהו אחר. חוץ מזה, צריך לזכור שהחישורים (שפיצים) אינם במידה סטנדרטית ואם הם נפגעים צריך להזמין אותם מחו”ל (אלא אם היבואם מחזיק אותם במלאי). אבל חוץ מזה, אני מסכים שמדובר בהעדפה אישית ולא בהבדל תהומי בין שני סוגי המערכות. למעשה, חלק ניכר מהשיקולים שלי בזמנו עסקו בהספק הקיט (בזמנו לא היו בארץ קיטים של יותר מ 350W), אבל עכשיו זה כבר פחות רלוונטי (ראה בס’ 2).

    2. אלון – את הקיט שלי קניתי ב”ספיד קונטרול” . בזמנו הם החזיקו מנועים של 500W, אבל אני לא מעודכן מה קורה איתם כיום (מה שאומר שהכל עובד בסדר ואני לא צריך לחזור אליהם 🙂 ). אם מעניין אותך קיט צירי, יחיאל מ goodbike ברח’ נחלת בנימין מתקין קיטים ציריים של 500W. הייתי אצלו ביום ו’ האחרון ובהחלט נהניתי בנסיעת המבחן.

    3. משלוח בדואר – צריך לזכור שהקיט שמתחבר לשרשרת כולל גם זרועות לדוושות וגם גלגל שיניים, כך שהסיכוי לזיהוי כרכיב באופניים חשמליות – גדול. לכן, אני מציע לפצל את המשלוח לשניים – את המנוע לשלוח בנפרד משאר החלקים. לגבי הקיט הצירי – זו בעיה רצינית יותר אלא אם תמצא מי שירכיב לך את החישורים.

  26. אלי says:

    שלום רב לחנן!

    לכל מי שנותן עצות בהברחת אופניים חשמליות לארץ כדאי שתבררו את העניינים ותשיגו עו”ד טוב ,שמתמחה ביבוא. יבוא אופניים חשמליות מותר תחת מגבלות מיסים לפי הקטגוריה הנוכחית “רכב”= 70 % מס יבוא (לא כולל מע”ם)
    אתם מוזמנים לנסות בעצמכם.
    בהצלחה במכס!!!!
    (ד”ש לדוד)

  27. יגל says:

    עמנואל, הייתי שמח לשמוע עוד על הקיט שהרכבת בעצמך (אני מניח),
    אשמח אם תיצור איתי קשר במייל
    eyagel@hotamil.com

  28. יגל says:

    תיקון למייל
    eyagel@hotmail.com

  29. אייל says:

    מזל שהבלוג הזה קיים…

    למישהו יש ניסיון עם אופני estyle compfort 350w ?

  30. לאייל says:

    אם הכוונה לאופני giant revive אז התשובה היא כן – אופני עיר מעולים, רכיבה נוחה מאוד, אם כי לוקח קצת זמן להתרגל להיגוי שקצת שונה מאופני הרים. אבל חוץ מזה – ממש נוח בעיקר לגב. אני חושב שיש להם אופציה של סוללת עופרת וליתיום – הייתי הולך על הליתיום בגלל המשקל והביצועים גם במחיר של תוספת תשלום.

  31. עודד גלעד says:

    קראתם את הכתבה על “גלגל קופנהאגן”?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3832292,00.html
    מה דעתכם?

  32. חנן says:

    נראה כמו רעיון יפה יפה.
    אשמח להתנסות על אחד אם יגיע לכאן

  33. יובל קיבייקו says:

    לכל מי שמעוניין לקבל עצות מניסיון שיש לי בלהביא דברים ולאיזה עסקים לא ללכת ,אני מוכן לעזור.
    אני רחוק מלהיות מומחה אבל אשמח לחסוך אי נעימות לאנשים אחרים ולספר על שירות לקוי שקיבלתי באחד המקומות שמוזכרים בכתבה זו.
    אני בטוח שיש הסכמה גורפת כי ערכו של שירות נמדד בלקיחת אחריות על העסק על פעולה שביצע גם כאשר הענינים לא זורמים כמתוכנן
    אני כאן בשביל מי שרוצה להתגלח על הזקן שלי

  34. עודד says:

    הי יובל

    אשמח להתייעץ עמך, רק לא השארת פרטים

  35. חנן says:

    יובל – גם אני מאוד אשמח. המטרה של הדפים הללו בסופו של דבר היא לקדם את השימוש האופניים חשמליים – ובדיוק כמו שאתה כותב, לדעת מי נותן שרות טוב זה סופר חשוב.

  36. אסף says:

    האם למישהו יש ניסיון ביבוא קיטים של מנועים חזקים מ-250W? יש בעיות וכד?

Leave a Reply

Your email address will not be published.