חתונה בחוות “חווה ואדם” במודיעין

לפני זמן קצר (מתי זה היה? אממ… יערה בטח תדאג להזכיר לי) התחתנתי עם היערה הנאווה.
החתונה התרחשה בחוות “חווה ואדם שעל יד מודיעין.
המקום הוא חווה אקולוגית חינוכית המעבירה סדנאות לתלמידי יסודי ותיכון , חוגים לכל הגילאים ופעילויות שונות בחגים וחול המועד המיועדים לכל המשפחה ומטרתם אחת – לחנך וללמד את אהבת הסביבה ולספר על החלק שלנו בה. או במילים שלהם:

“החזון שלנו הוא קהילה ויחידים מודעים , בעלי ראיית עולם רחבה הלוקחים אחריות על עצמם ועל סביבתם וחיים בשלום עם עולם החי, הצומח, והדומם.

אנו מאמינים כי הדרך להגיע לחזון הינה באמצעות עצירה, אפילו לרגע , ממרוץ החיים השוטף לשם “לקיחת אוויר”, שהייה בטבע ולמידה ממנו, התבוננות אמיתית בעולם וחוויית המציאות בעזרת החושים ובאמצעות עבודת כפיים.

אנו מאמינים כי אנשים המבינים את המערכות בטבע ובחברה, המודעים לעצמם, הפתוחים ללמידה ולהתנסות, הנם אנשים מאושרים יותר כמו גם אנשים המסוגלים להעניק אושר לזולתם.

מעולמם של הילדים ניגע גם בעולמות נרחבים יותר.”

המקום נפלא, עם מראה יחודי. הוא כל הזמן בבנייה – אז אני צופה שהוא אפילו ישתפר. יערה נדלקה על המקום, ושנינו שמחנו שחלק מכספי החתונה יתגלגלו למקום כה נפלא. ההכרות הראשונה שלי עם המקום הייתה התקנת טורבינת רוח קטנה (לא שיש פה הרבה רוח, אך מכיוון שהמקום מלמד על יצירת חשמל באופן בר קימא, הוחלט שראוי שתהיה פה דוגמא לניצול אנרגיית הרוח כמו גם אנרגיית השמש שתורמת את החלק המשמעותי של החשמל לתפעול השוטף של החווה) עם חברת solarpower .


מספר תמונות נבחרות

למי ששוקל להתחתן בחווה.

לכל בחברים והמשפחה ששימחו אותנו בהגיעם לארוע שלנו,


אוסף כל התמונות שצולמו בחתונה
.

וידאו יהיה בקרוב – כשיהיה נעדכן את כולם.

עוד כמה הערות אולי, לגבי הסיבות שבחרנו לערוך את החתונה כפי שהיא.
אני פעיל סביבתי כבר מספר שנים, לעיתים יותר ולעיתים פחות, אך מאז שהתחלתי ללמוד על החשיבות של מעשי, וההשלכה שיש לתרבות ה”השתמש וזרוק” שלנו – אין דרך חזרה. כמו במשל אפלטו והמערה, ברגע שמבינים שיש נזקים מתמשכים לדרך בה אנו צורכים את העולם, נוסעים ממקום למקום, קונים אוכל , בונים את בתינו ומאירים את רחובותינו אי אפשר באמת לחזור ולהביט על הצללים ולהסתפק בהם. אבל כמו בכל דבר אחר – צריך תמיד להפריד בין העיקר לתפל. אכן, אין קשה מזה. שלל מאמרים ומחקרים, הגובלים בין ספקולציות מטורפות לאמיתות מפחידות מקיפות אותנו. מה נכון? מה חשוב לעשות? פלסיק או נייר? חשמלי או ביודיזל? אורגני המגודל בניקרגואה, או לא אורגני המגודל בעמק יזרעאל?

שאלות חשובות. אין לי תשובה לרובם, אך ברור שישנם דברים ברשימה הזאת עם השפעה גדולה יותר, וישנם דברים עם השפעה זניחה יותר. שימו לב שלא הזכרתי כלל פלאפונים סלולריים, מכיוון שלמרות חוסר אהדתי את התרבות שהמכשירים הנ”ל יוצרים, תרבות שלניתוק מהסובבים אותנו והעדפת תקשורת עם מצלצל אלמוני מבן שיח העומד מולך, ואני אכן לא אוהד את התרבות הנ”ל, הנזק שגורמים הפלאפונים אינו מוכח, ויותר מכך, הבורות בהבנת עוצמת הקרינה וההבדל בין קרינה בלתי מייננת – כזאת שלא מוציאה אלקטרונים מהמולקולות השונות המרכיבות אותנו – לקרינה מייננת, ועוצמות שידור, כמו העובדה שהעוצמה של פלאפון על יד האוזן גדולה בכמה מונים מזאת שאנו סופגים מהאנטנות, ויש צורך ביותר אנטנות (עד גבול מסוים – מה שנקרא אופטימיזציה של המערכת) על מנת להקטין את עוצמת השידור של הנייד שלנו ואת סכ”ה הקרינה הלא מייננת שאנו סופגים. כל אלה לא נלמדים על ידי הקהל שכמו בציד מכשפות קופץ על כל מאמר וכל פוליטיקאי המצתרף למלחמה וממהר לבכות על מר גורלו ועל האנטנה השטנית הנמצאת על גג ביתו בעודו עונה לשיחה בסלולרי שלו. והי – אולי יש אמת, ואני תמיד בעד עיקרון הזהירות, ובאמת מבחינתי לסגור את כל האופרציה עד שיוכח אחרת. אבל עדיין לא ראיתי אף אחד שמתלונן נפטר מהסלולרי שלו לטובת “בריאותו”… אבל אני סוטה מהפואנטה – והיא, שיש כל כך הרבה, כל כך הרבה אפילו לא מתחיל לתאר את זה לצערי, של נושאים אחרים סביבתיים ובריאותיים שראוי להתעסק איתם קודם כי ההשפעה שלהם היא ברורה והרסנית ודורשת את מלוא משאבינו לשם פתרונה.
חתונה. כן, כל זה התחיל מחתונה.
טוב, אז מה הפואנטה בחתונה אקולוגית אליה כולם מגיעים ברכבים פרטיים מזהמים?
כמובן לא דרך ההגעה… אבל החתונה כללה מזון צמחוני, ואנרגיה נקייה, ומימנה בצורתה הצנועה המשך פעילות של מוסד חינוכי שיגדל דור המחובר יותר למורשת האקולוגית של המין האנושי, ואלה לטעמי החלק הארי של הפעילויות החשובות והנושאים המשמעותיים על סדר היום הסביבתי.

חינוך, אנרגיה, מזון, תחבורה … לחתונת הכסף אני מבטיח תחבורה חשמלית שתוטען ע”י פאנלים סולריים וטורבינות רוח…

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to חתונה בחוות “חווה ואדם” במודיעין

  1. יהונתן says:

    נראה ממש יפה להתחתן שם.
    איך ארגנת את זה ועם מי צריך לדבר?

    תודה רבה,
    יהונתן וחן

  2. חנן says:

    פשוט דיברתי עם החווה. אני לא בטוח מה הפרטים שלהם, אבל גיגול זריז אמור לתת לך משהו. אם לא תסתדר תגיד.
    חנן.

Leave a Reply

Your email address will not be published.